قوانین خاصی در طراحی شخصیت‌ها سری NieR اعمال می‌شود

قوانین خاصی در طراحی شخصیت‌ها سری NieR اعمال می‌شود - گیمفا

به گفته‌ی یوسوکه سایتو، تهیه کننده باتجربه‌ی شرکت Square Enix، برای جلوگیری از هرگونه جنجال فرهنگی، تیم خلاق سری NieR (شامل تارو یوکو، سازنده‌ی بازی) مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های جدید را برای طراحی شخصیت‌ها اتخاذ خواهند کرد که نگرانی‌های مخاطبان بین‌المللی را رفع کند.

یوسوکه سایتو که در طراحی شخصیت‌های سری NieR (به جز Drakengard 3) نقش پررنگی داشته است، او این موضوع ناخوشایند را در گفتگویی با یو هیونگ سوک (کارگردان Goddess of Victory: Nikke) و کیم هیونگ تائه (کارگردان Stellar Blade) تایید کرد. این میزگرد پیرامون همکاری Goddess of Victory: Nikke و Stellar Blade و NieR: Automata تشکیل شده بود. تارو یوکو (سازنده بازی NieR) در این رابطه گفت:

به صورت کلی، همیشه هدف ما انجام دادن چیزی است که مشابهی نداشته باشد. یعنی، اگر NieR: Replicant یک شخصیت قهرمان پسر داشت، در Automata یک قهرمان زن داشتیم. اگر در آثار علمی تخیلی غربی، شخصیت‌ها پوشش خاصی داشته باشند، ممکن است ما به سمت استفاده از لباس‌های خاص دیگری برویم. ما معمولاً مسیر مخالف را انتخاب می‌کنیم. این مسیر را انتخاب می‌کنیم چون رقابت در برخی بازارها شدید است. هدف ما فعالیت در بازاری است که رقابت کمتری را در آن شاهدیم، به عبارت دیگر. ما می‌خواهیم ژانرها و موضوعاتی را به تصویر بکشیم که سازندگان معمولاً آن‌ها را نادیده می‌گیرند.
من همیشه سعی می‌کنم رفتار شخصیت‌ها واقعی باشد. مثلاً به جای ساختن دختری که فقط در خیال یک مرد وجود دارد و به طرز غیرقابل توجیهی به قهرمان داستان وفادار است، می‌خواهم شخصیت‌ها حس واقعی‌تری داشته باشند، مثل کسی که واقعاً در اطراف من وجود دارد. امیدوارم این چیزی باشد که بسیاری از مردم می‌خواهند.

قوانین خاصی در طراحی شخصیت‌ها سری NieR اعمال می‌شود - گیمفا

به درخواست شوهی یوشیدا (مدیر پیشین پلی استیشن) یوسوکه سایتو در این رابطه گفت:

صادقانه بگویم، تارو یوکو دیدگاه خاصی دارد. با این حال، قطعاً مسائلی وجود دارد که از نظر اخلاقی یا اجتماعی نامناسب هستند، حتی اگر فقط جنبه‌هایی از شخصیت‌ها باشند. ما سعی می‌کنیم خطی مشخص کنیم که محتوای قابل قبول و غیرقابل قبول را از هم جدا کند. اگرچه نمایش برخی چیزها در ژاپن قابل قبول است، اما در مناطق دیگر شاید مشکل‌ساز باشند. این موضوع حتی شامل شخصیت‌ها هم می‌شود. ما سعی می‌کنیم از این نوع موقعیت‌ها اجتناب کنیم. ما در برخی کشورها حتی نمی‌توانستیم NieR: Automata را به صورت رسمی منتشر کنیم.

برچسب ها :
Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

رویداد Summer Game Fest رکورد جدیدی در تعداد تماشاگران خود ثبت کرد

به گفته برگزارکنندگان، تعداد بینندگان Summer Game Fest 2025 نسبت به دوره…

نقدها و نمرات MindsEye منتشر شدند

نقدها و نمرات بازی MindsEye در حال انتشار هستند. با بخش نتیجه‌گیری…

مدیر استودیوهای پلی استیشن از موفقیت Astro Bot می‌گوید

با وجود اینکه پس از موفقیت Astro Bot، سونی تمایل خود را…

تریلر جدید Cronos: The New Dawn مبارزات این بازی را نشان می‌دهد

اگر تریلر نمایش داده شده از بازی Cronos: The New Dawn در…

بازی‌های Marvel’s Wolverine و Intergalactic تا پیش از مارس ۲۰۲۶ عرضه نخواهند شد

شرکت سونی در جلسه مالی جدید خود و گفت‌وگویی با وبسایت Fireside…

سونی: پورت بازی‌ها به PC با دقت و هدفمند انجام می‌شود

یکی از شخصیت‌های ارشد سونی گفت این شرکت در انتخاب بازی‌هایی که…

پلی‌ استیشن به موفقیت نینتندو سوییچ ۲ واکنش نشان داد

در یک جلسه پرسش‌ و پاسخ با سرمایه‌گذاران، یکی از مدیران سونی…

برای اولین بار تعداد کاربران فعال ماهانه PS5 از PS4 بیشتر شده است

یکی از اسلایدهای ارائه‌ شده در جلسه مالی سال گذشته سونی نشان…

بازی Firebreak بر روی پلی‌استیشن ۵ پرو با وضوح ۴K اجرا خواهد شد

بازی Firebreak روی پلی‌استیشن ۵ با وضوح ۱۴۴۰p و نرخ ۶۰ فریم…

شایعه: سرویس گیم پس ایکس باکس گران خواهد شد

سرویس گیم پس (Game Pass) در حال حاضر به‌صرفه‌ترین اشتراک برای اکثریت…

گیمینگ ابری در چشم‌انداز‌های سونی برای پلی استیشن ۶ نیست

درحالی‌ که پلی استیشن ۵ تا به این لحظه عملکرد خوبی از…

پلی استیشن ۶: سونی به دنبال راه‌های جدید و بهینه برای تجربه بازی‌ها است

سونی برای اولین بار پیرامون استراتژی خود در قبال کنسول‌های آینده پلی…