شرکت سونی قصد دارد از طریق گسترش فرانچایزهایش در دنیای انیمه، نسل جدیدی از مخاطبان جوان را جذب کند و ارتباطش را با آنها تقویت کند.
یکی از خطرات احتمالی موجود در مسیر رشد تجاری بخش پلی استیشن در شرکت سونی، افزایش میانگین سنی مخاطبانش است و به نظر میرسد بازیکنان جوانتر نسبت به نسلهای قبلی علاقه کمتری به کنسولها دارند. امروزه بسیاری از کودکان از بازیهایی مانند Roblox و Minecraft روی تبلت یا لپتاپهای ارزانقیمت راضی هستند و دیگر شور و شوقی برای کنسولها ندارند. این موضوعی است که سونی باید به آن توجه کند. در نشست اخیر سرمایهگذاران، رئیس استودیوهای پلی استیشن یعنی هرمن هالست، نظرات جالبی درباره استراتژی موجود پیرامون محتوای انحصاری این شرکت ارائه داد. او گفت:
ما فرانچایزهایی داریم که برای بخشهای مختلف بازیکنان جذاب هستند. برای مثال، Horizon در بین بازیکنان خانم بسیار محبوب بوده و بازی Astro Bot از تیم دوستداشتنی ASOBI در توکیو، در جذب مخاطب از تمام ردههای سنی (کودکان و بزرگسالان) موفق عمل کرده است.
هالست اشاره کرد، شرکت قصد دارد از طریق پروژههای مختلفی بازیکنان جدیدی را وارد دنیای پلی استیشن کند. او در این میان به شکلی خاصی به انیمه اشاره کرد و گفت:
ما همچنان به توسعه فرانچایزهایمان در فرمتهای جدیدی از جمله فیلم، سریال و انیمه برای افزایش تعامل با برند پلی استیشن متعهدیم. انیمه برای مخاطبان جوانتر جذاب است و این برای ما بسیار مفید خواهد بود.
انیمه اکنون به یکی از ستونهای استراتژیک و کلیدی سونی تبدیل شده و اشاره مستقیم هالست به آن نشان دهنده اهمیت موضوع است. میدانیم که قرار است نسخه انیمهای عنوان Ghost of Tsushima ساخته شود، اما صحبتهای هالست از وجود برنامههای بیشتری در این حوزه خبر میدهد.