گزارش: مشکلات بازی Dragon Age: The Veilguard ناشی از تصمیمات مدیریتی بوده است

گزارش: مشکلات بازی Dragon Age: The Veilguard ناشی از تصمیمات مدیریتی بوده است - گیمفا

Dragon Age: The Veilguard در نگاه بسیاری از طرفداران قدیمی این مجموعه و حتی مدیران ارشد شرکت EA، تجربه‌ای ناامیدکننده بود. این بازی پس از انتشار در اکتبر ۲۰۲۴، نتوانست انتظارات داخلی را برآورده کند و همچنین موفق نشد در میان مخاطبان، خود را به‌عنوان اثری برجسته مطرح سازد. اکنون، در گزارشی جدید که چهارشنبه منتشر شده، اطلاعات بیشتری درباره دلایل این شکست ارائه شده است.

جیسون شرایر (Jason Schreier)، خبرنگار بلومبرگ، گزارش داده که بسیاری از مشکلات این بازی به تصمیمات مدیریتی در سطوح بالای شرکت بازمی‌گردد؛ تصمیماتی که موجب شدند دامنه و ماهیت بازی چندین بار به‌صورت اساسی تغییر کند.

در ابتدا، The Veilguard به‌عنوان یک بازی تک‌نفره سنتی از استودیوی BioWare در حال توسعه بود، اما مدیران EA اصرار داشتند تا بازی به یک عنوان آنلاین (Live Service) تبدیل شود. بعد از اتخاذ این تصمیم، مایک لیدلاو (Mike Laidlaw)، کارگردان خلاق پروژه که با این تغییر مخالف بود، از استودیو استعفا داد. پس از او، مت گلدمن (Matt Goldman) رهبری پروژه را بر عهده گرفت و توسعه نسخه آنلاین Dragon Age آغاز شد.

چند سال از کار روی نسخه چندنفره گذشت و بار دیگر تصمیم بر این شد که بازی به قالب تک‌نفره بازگردد. طبق گزارش شرایر، این تغییر ناگهانی بدون بازتنظیم کامل فرآیند توسعه انجام شد. در عوض، تیم توسعه موظف شد کار روی بازی را ادامه دهد، آن هم در حالی که ساختار بنیادین آن دگرگون و داستان بازی نیز به‌طور کامل بازنویسی می‌شد.

پس از بازگشت به فرمت تک‌نفره، به تیم BioWare تنها یک سال و نیم زمان داده شد تا بازی را به اتمام برساند؛ این موضوع باعث شد تصمیمات عجولانه‌ای اتخاذ شود.

در این گزارش آمده است:

این ضرب‌الاجل سختگیرانه به مشکلی دائمی تبدیل شد. تیم توسعه با این ذهنیت که کمتر از یک سال برای انتشار بازی زمان دارند، تصمیماتی می‌گرفتند که شدیداً دامنه داستان‌سرایی و ساخت دنیای بازی را محدود می‌کرد.

علاوه بر تغییرات مکرر در تمرکز بازی، لحن دیالوگ‌ها نیز یکی از مشکلات مهم پروژه بود. طبق اظهارات کسانی که در آزمایش آلفا شرکت کرده بودند، بازی فاقد انتخاب‌های رضایت‌ بخش و پیامدهای معنادار بود. همچنین گفته شد که لحن بازی حس خوبی به مخاطبان منتقل نمی‌کرد و همین امر منجر به بازنویسی دیالوگ‌ها با لحنی جدی‌تر از سوی BioWare شد.

در نهایت، شرایر به نگرانی‌هایی که داخل استودیو نسبت به آینده BioWare وجود دارد نیز اشاره می‌کند. در حال حاضر، تیمی متشکل از چند ده نفر در حال کار روی نسخه بعدی Mass Effect هستند؛ عنوانی که شاید آخرین فرصت برای نجات استودیوی ۳۰ ساله BioWare باشد. طبق ادعای شرایر، شرکت EA از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرده است.

Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

احتمال عرضه آپدیتی برای بازی Red Dead Redemption 2 قوت گرفت

بیش از ۷ سال از عرضه Red Dead Redemption 2،‌ یکی از…

فهرست تروفی‌‌های بازی The Alters

فهرست تروفی‌‌های بازی The Alters منتشر شد. این عنوان شامل ۴۸ تروفی…

سونی برای جذب مخاطبان جوان به سمت انیمه می‌رود

شرکت سونی قصد دارد از طریق گسترش فرانچایزهایش در دنیای انیمه، نسل…

بازی The Witcher 4 نرخ فریم ۶۰ را روی کنسول‌ها هدف قرار داده است

استودیوی CD Projekt Red هدفش رسیدن به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه…

سونی همچنان به توسعه بازی‌های آنلاین ادامه می‌دهد

طبق گزارش‌ها، علیرغم شکست‌های برجسته‌ای که شاهدیم، سونی به توسعه عناوین لایو…

بیش از ۶۳٪ از بازیکنان Stellar Blade از کشور چین هستند

طبق گزارش‌ها، درصد بالایی از بازیکنان بازی Stellar Blade (ساخته استودیوی Shift…

فروش Devil May Cry 5 از مرز ۱۰ میلیون نسخه گذشت

با توجه به گذشت شش سال از عرضه‌ بازی Devil May Cry…

عملکرد بهتر Elden Ring Nightreign نسبت به Shadow of the Erdtree در استیم

عنوان Elden Ring Nightreign با وجود امتیاز پایینش در متاکریتیک، در استیم…

سرمایه‌گذاران Shift Up از تصاحب احتمالی استودیو توسط تنسنت نگرانند

سرمایه‌گذاران استودیو Shift Up، توسعه‌دهنده بازی Stellar Blade، نگرانند روابط این استودیو…

گزارش: کپکام غافل‌گیری بزرگی برای Resident Evil Requiem تدارک دیده است

طبق گزارش جدید منتشر شده از Resident Evil Requiem یک شگفتی بزرگ…