کلکسیون خودروهای بیل گیتس / عکس

کلکسیون خودروهای بیل گیتس / عکس

به گزارش هاریکا، به نقل از زومیت، زمانی که پورشه ۹۵۹ گیتس به آمریکا رسید، اجازه‌ی ورود به خیابان‌ها را پیدا نکرد؛ چون با قوانین ایمنی ایالات متحده سازگار نبود. گیتس برای سال‌ها تلاش کرد تا مجوز رانندگی برای ۹۵۹ بگیرد و در نهایت با اعمال فشارهای حقوقی، قانون Show and Display را در آمریکا به تصویب رساند؛ قانونی که اجازه می‌دهد خودروهای خاص، حتی اگر با استانداردهای روز مطابقت نداشته باشند، تحت شرایط خاص وارد خیابان شوند. خودرو ۹۵۹ او بیش از یک دهه در گمرک باقی ماند.

با گذر زمان و تمرکز گیتس بر مسائل زیست‌محیطی، به سمت خودروهای برقی کشیده شد. در سال ۲۰۲۰، گیتس در گفت‌وگویی با مارکِز براونلی، یوتیوبر مشهور، گفت نخستین خودرو برقی‌اش، پورشه تایکان بوده است؛ موضوعی که باعث رنجش ایلان ماسک شد.

ماسک که انتظار داشت گیتس یک تسلا بخرد، در پاسخ به پرسشی در ایکس (توییتر سابق) گفته بود صحبت‌هایش با گیتس «ناامیدکننده» بوده است. از آن زمان، روابط این دو میلیاردر چندان دوستانه نبود و در ماه‌های اخیر اختلاف‌نظرهای سیاسی‌شان خبرساز شده.

مشخص نیست گیتس دقیقاً کدام نسخه از تایکان را در اختیار دارد، اما با توجه به علاقه‌ی او به عملکرد بالا، می‌توان حدس زد که یکی از مدل‌های توربو یا توربو اس را انتخاب کرده باشد. این مدل‌ها به ترتیب ۶۷۱ و ۷۵۱ اسب‌بخار قدرت و گشتاوری تا ۱۰۵۰ نیوتن‌متر دارند.

کلکسیون خودروهای بیل گیتس / عکس

با وجود همه‌ی ماجراهای گیتس و ماسک، شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند گیتس یک تسلا هم دارد. در گفت‌وگویی ویدیویی با نیل استیفنسن، دیده می‌شود که گیتس با تسلا مدل X در خیابان‌های سیاتل رانندگی می‌کند.

مشخص نیست دلیل خرید مدل X چه بوده؛ اما به‌نظر می‌رسد این تسلا، جانشینی برای ون خانوادگی قدیمی گیتس باشد. مدل X با هفت صندلی و فضای داخلی مناسب، گزینه‌ای منطقی برای حمل‌ونقل خانوادگی به‌حساب می‌آید.

کلکسیون خودروهای بیل گیتس / عکس

در کنار خودروهای فعلی، برخی از ماشین‌هایی که گیتس در گذشته در اختیار داشته، به همان اندازه یا حتی بیشتر جذاب‌اند. نخستین خودرو پورشه‌ی او یک ۹۳۰ توربو مدل ۱۹۷۹ بود؛ خودرویی که به دلیل قدرت بالا و هندلینگ خاصش، هم محبوب بود و هم در صورت بی‌احتیاطی، خطرناک.

موتور توربوشارژ ۹۳۰ توربو در نسخه‌ی نهایی ۳۲۵ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کرد و بسیاری از مالکان در پیچ‌های تند از کنترل آن بازمی‌ماندند. این خودرو بعدها در یک حراجی در اتریش به قیمت ۸۰ هزار دلار فروخته شد.

کلکسیون خودروهای بیل گیتس / عکس

یکی از ساده‌ترین خودروهایی که گیتس تاکنون داشته، یک فورد فوکوس کوپه مدل ۲۰۰۸ است. او از این خودرو برای رفت‌وآمد روزانه به محل کار استفاده می‌کرد؛ از جمله در آخرین روز کاری‌اش در مایکروسافت.

فوکوس موردنظر با یک پیشرانه‌ی دو لیتری و ۱۴۰ اسب‌بخاری، عملکردی متوسط و مصرف سوخت مناسبی داشت و نشان می‌دهد که گاهی حتی یک میلیاردر هم خودروهای ساده را ترجیح می‌دهد.

۵۸۵۸

Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

بوگاتی برویارد؛ ابرخودروی ۳۰ میلیون دلاری با طراحی سفارشی

بوگاتی برویارد؛ ابرخودروی ۳۰ میلیون دلاری که فقط برای یک نفر ساخته…

تمدید ثبت‌ نام خودروهای وارداتی ۱۴۰۴: فرصت طلایی خرید

تمدید مهلت ثبت‌نام خودروهای وارداتی در مرداد ۱۴۰۴: فرصت جدید برای خریداران…