Mafia: The Old Country بدون دنیای باز عرضه می‌شود؛ درس‌گیری از نقدهای Mafia 3

The Old Country به پایان رسید

پس از دریافت انتقادات گسترده از طرفداران درباره ساختار دنیای باز در نسخه قبلی سری، یعنی Mafia 3، سازندگان تصمیم گرفتند تا بازی جدید Mafia: The Old Country را برخلاف روند رایج دنیای باز طراحی نکنند و به سبک خطی‌تر و داستان‌محور بازگردند. این تغییر رویکرد نشان‌دهنده توجه توسعه‌دهندگان به بازخوردهای کاربران و بازگشت به ریشه‌های موفقیت‌آمیز فرانچایز محبوب Mafia است.

مجموعه Mafia همواره یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود که نسخه‌های کلاسیک آن همچنان مورد تحسین و علاقه گسترده‌ای قرار دارند. با این حال، Mafia 3 که در سال‌های اخیر منتشر شد، نتوانست انتظارات بسیاری از طرفداران را برآورده کند؛ زیرا دنیای باز بازی از نظر فعالیت‌های جذاب و متنوع فقیر بود و محیط بازی حس تکراری بودن و خستگی را به بازیکن منتقل می‌کرد. همین مسئله موجب شد تا بسیاری از مخاطبان این بازی را کم‌رمق بدانند و بازخوردهای منفی نسبت به طراحی دنیای باز آن منتشر شود.

با انتشار اطلاعات جدید درباره Mafia: The Old Country، بسیاری از هواداران خوشحال شدند که این نسخه قرار نیست به عنوان یک بازی دنیای باز عرضه شود و توسعه‌دهندگان تصمیم گرفته‌اند به سبک داستان‌محور و روایت متمرکز، که از امتیازات اصلی نسخه‌های موفق قبلی بوده، بازگردند. این تغییر استراتژی به وضوح ناشی از درس‌هایی است که تیم سازنده از تجربه نه‌چندان موفق Mafia 3 گرفته است.

سبک دنیای باز در بازی‌های ویدیویی امروز بسیار رایج شده و اکثر عناوین بزرگ به نوعی از آن بهره می‌برند. اما این ویژگی نباید به شکل یک الزام و قواعد کلی برای تمام بازی‌ها درآمده و تنها زمانی باید به کار گرفته شود که بتواند ارزش افزوده واقعی و جذابیت‌های منحصر به فردی به تجربه بازیکن اضافه کند. در غیر این صورت، دنیای باز می‌تواند به عاملی برای تکراری شدن گیم‌پلی و کاهش جذابیت بازی تبدیل شود؛ نکته‌ای که Mafia 3 به خوبی آن را نشان داد.

رئیس استودیو Hangar 13، توسعه‌دهنده مجموعه Mafia، اخیراً به صراحت بیان کرده است که استفاده از سبک دنیای باز در Mafia 3 تصمیم اشتباهی بوده و به همین دلیل در Mafia: The Old Country مسیر متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. این رویکرد جدید بر اساس استقبال گرم و موفقیت‌آمیز بازسازی Mafia در سال ۲۰۲۰ اتخاذ شده است که نشان داد بازیکنان بیشتر به تجربه داستانی عمیق و متمرکز علاقه دارند تا گستردگی بی‌هدف در دنیای بازی.

این حرکت مثبت از سوی سازندگان، یادگیری از اشتباهات گذشته و توجه به نیازهای واقعی جامعه بازیکنان را نشان می‌دهد. این روند، نمونه‌ای قابل تحسین است که امیدواریم در صنعت بازی‌سازی بیش‌تر دیده شود، چرا که رفع مشکلات نسخه‌های پیشین و ارتقاء کیفیت در بازی‌های بعدی، کلید موفقیت طولانی‌مدت هر فرنچایزی است.

بازی Mafia: The Old Country قرار است در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۴۰۴ به بازار عرضه شود و طرفداران بی‌صبرانه منتظر تجربه این بازگشت به سبک کلاسیک و روایت عمیق داستانی هستند.

Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

افشای شخصیت‌های Call of Duty Black Ops 7؛ بازگشت کارما و میسون؟

افشای شخصیت‌های کمپین Black Ops 7؛ بازگشت چهره‌های آشنا از Black Ops…

1404-05-27

بازیگران سریال Twisted Metal خواستار بازی جدید ماشین جنگی هستند

بازیگران سریال Twisted Metal خواستار احیای بازی جدید این فرنچایز هستند بازیگران…

1404-05-26

چرا پابجی موبایل وارد بازی نمیشه؟ (6 روش تضمینی برای رفع مشکل)

بسیاری از پلیرها هنگام اجرای بازی با ارورهای مختلف، توقف در صفحه…

1404-05-25