رنو رافال هایپر هیبریدی؛ خودروی ویژه رئیس‌جمهور فرانسه/عکس

عکس

شاید تصور اینکه یک رئیس‌جمهور در صندلی عقب یک کراس‌اوور متوسط و معمولی بنشیند کمی غیرمعمول باشد، اما این دقیقاً همان چیزی است که شرکت رنو برای امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، طراحی کرده است. خودروی جدید ریاست‌جمهوری فرانسه، رنو رافال هایپر هیبریدی، هیچ شباهتی به خودروهای معمول نمایندگی‌های رنو ندارد و با ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی ساخته شده است. جالب است بدانید که رنو از سال ۱۹۲۰ به طور مستمر خودروهای ویژه‌ای برای رؤسای‌جمهور فرانسه تولید می‌کند.

رافال یک کراس‌اوور کوپه است که ظاهری مدرن و اسپرت دارد و از نظر طراحی، شباهت‌هایی با بی‌ام‌و X۲ دارد، با این تفاوت که فاصله بین دو محور آن حدود ۴۸ میلی‌متر بیشتر است که باعث افزایش راحتی و فضای داخلی می‌شود. اما مهم‌ترین تفاوت این نسخه ریاست‌جمهوری رافال، مجهز بودن به امکانات پیشرفته امنیتی و حفاظتی است. مهندسان رنو با استفاده از زره و تکنولوژی‌های امنیتی ویژه، این خودرو را به یک پناهگاه امن متحرک برای محافظت از جان رئیس‌جمهور تبدیل کرده‌اند. این خودروی لوکس و ایمن، نمادی از فناوری و اقتدار فرانسه است.

عکس | شاسی بلند «رنو» که خودروی جدید رئیس‌جمهور فرانسه شد

رنگ انحصاری آبی پرزیدنس (Bleu Présidence) بدنه خودرو را پوشانده و دارای جلوه درخشان سفید و قرمز است که در نور خورشید می‌درخشد. این کراس‌اوور سفارشی همچنین دارای تعدادی جای پرچم با قابلیت جابجایی است. جلوپنجره‌ای با رنگ‌های پرچم فرانسه و نشان‌های سه‌رنگ بر روی هر گلگیر جلو دیده می‌شوند.

عکس | شاسی بلند «رنو» که خودروی جدید رئیس‌جمهور فرانسه شد

وقتی نوبت به فضای داخلی رسید، رنو از متخصصان کمک گرفت تا چیزی را توسعه دهد که به نظر آنها بهترین سبک و مهارت ساخت فرانسوی را به نمایش می‌گذارد. مشارکت آنها منجر به پوشش مشکی مرمر بر روی کنسول عقب، فرمان و داشبورد رافال منحصر به فرد شد که از کوه‌های پیرنه (Pyrenees) استخراج شده بود. پنل‌های کنترل عقب نیز از چوب راش تیره ساخته شدند.

عکس | شاسی بلند «رنو» که خودروی جدید رئیس‌جمهور فرانسه شد

صندلی‌های چرمی سفارشی رافال دارای تهویه هستند. علاوه بر این، عایق صوتی اضافی وجود دارد و درهای عقب دارای قابلیت بسته‌شدن نرم (soft-close) هستند، چیزی که معمولاً فقط در خودروهای لوکس دیده می‌شود.

وزن، عملکرد و برد

عکس | شاسی بلند «رنو» که خودروی جدید رئیس‌جمهور فرانسه شد

رنو نمی‌گوید که کشیده‌تر شدن، استفاده از تجهیزات ایمنی و متریال خاص چقدر به وزن خودرو اضافه کرده است، اما وزن خودروی نهایی باید نزدیک به ۲۷۰۰ کیلوگرم  باشد، در حالی که وزن یک رافال PHEV معمولی ۱۷۰۰ کیلوگرم است. با این وزن، حتی پیشرانه ۱٫۲ لیتری ۲۹۷ اسب بخار مدل برتر هایپر هیبریدی نیز کار سختی خواهد داشت؛ بنابراین باید از شتاب ۶٫۴ ثانیه‌ای نسخه تولیدی، یا برد برقی ۱۰۵ کیلومتری آن صرف‌نظر کرد.

Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

نسخه جدید تویوتای وارداتی ایران معرفی شد / عکس

تویوتا فرانت‌لندر یکی از کراس‌اوورهای مطرح تویوتا است که در واقع نسخه‌ای…

چرا بی‌ام‌و وانت نمی‌سازد؟ – هاریکا

مرسدس بنز یک بار با مدل X کلاس تلاش کرد تا وارد…

برف‌پاک‌کن ژله‌ای بهتر است یا معمولی؟

به گزارش هاریکا، به نقل از پدال،  هنگام خرید برف‌پاک‌کن جدید، انتخاب…