استودیوی Bithell Games، خالق بازیهایی چون Volume، John Wick Hex و Tron: Catalyst، با کاهش چشمگیر نیروی کار خود روبهرو شده است. این اتفاق پس از ناکامی استودیو در تأمین بودجه برای یک پروژه بزرگ رخ داد.
مایک بیتل، بنیانگذار استودیو، در پستی در شبکه اجتماعی Bluesky اعلام کرد: «در آستانه عرضه آخرین بازیمان، مشخص شد که ما هم مانند بسیاری از تیمهای توسعه بازی در سالهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ با چالشهای جذب سرمایهگذار مواجه هستیم.» به دنبال این مشکل، ۱۱ نفر از کارکنان، که اکثریت تیم تماموقت استودیو را تشکیل میدادند، از کار برکنار شدند. بیتل تأکید کرد که استودیو با پیشبینی این شرایط، بستههای حمایتی و تسهیلاتی برای خروج کارکنان فراهم کرده است.
او همچنین اطمینان داد که این تغییرات تأثیری بر دسترسی و پشتیبانی از بازیهای مستقل منتشرشده استودیو، مانند Thomas Was Alone و Volume، نخواهد داشت. بیتل از دیگر استودیوهای بازیسازی خواست تا با کارکنان تعدیلشده که او آنها را «تیمی فوقالعاده با استعداد» توصیف کرد، همکاری کنند.
مایک بیتل با بازی پازل-پلتفرمر Thomas Was Alone در سال ۲۰۱۲ به شهرت رسید و پس از تأسیس استودیوی Bithell Games، آثاری چون بازی مخفیکاری Volume (۲۰۱۵) و ماجراجویی متنی Subsurface Circular (۲۰۱۷) را عرضه کرد که تحسین منتقدان را برانگیخت. این استودیو در سالهای اخیر به خلق نسخههای خلاقانه از آثار لایسنسشده روی آورد، از جمله John Wick Hex (که اخیراً از فروشگاهها حذف شد)، Tron: Identity با سبک رمان تصویری و بازی اکشن ایزومتریک Tron: Catalyst که در سال ۲۰۲۵ منتشر شد اما با استقبال محدودی مواجه شد.
این تعدیل نیرو، که تنها دو ماه پس از عرضه Tron: Catalyst رخ داد، نشاندهنده چالشهای گستردهتر صنعت بازیسازی در جذب سرمایه و پایداری مالی است، حتی برای استودیوهایی با سابقهای درخشان.