آخرین گودزیلا تولید شد / خداحافظی با افسانه نیسان

آخرین گودزیلا تولید شد / خداحافظی با افسانه نیسان

نیسان سرانجام با مدل افسانه‌ای GT-R R35 پس از ۱۸ سال تولید خداحافظی کرد. حدود ۴۸ هزار دستگاه از این خودرو از سال ۲۰۰۷ در کارخانه توچیگی ژاپن ساخته شده است. آخرین نمونه تولیدشده، یک مدل Premium T-Spec با رنگ بنفش نیمه‌شب (Midnight Purple) بود که به یک مشتری ژاپنی تحویل داده خواهد شد.

ایوان اسپینوزا، مدیرعامل نیسان، به طرفداران اطمینان داده که این پایان کار GT-R نیست: «این خداحافظی برای همیشه نخواهد بود. ما قصد داریم نام GT-R را در آینده احیا کنیم.» با این حال، او تأکید کرد که بازگشت مدل جدید، یعنی R36، زمان‌بر خواهد بود: «از طرفداران می‌خواهیم صبور باشند. هرچند اکنون برنامه مشخصی نداریم، اما GT-R روزی با چهره‌ای جدید بازمی‌گردد.»

آخرین گودزیلا تولید شد / خداحافظی با افسانه نیسان

آینده GT-R هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. نیسان در نمایشگاه خودروی ژاپن ۲۰۲۳ با معرفی کانسپت Hyper Force با قدرت ۱۳۴۱ اسب بخار و سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، سرنخ‌هایی از مسیر احتمالی R36 ارائه کرد. با این حال، هنوز مشخص نیست که نسل بعدی GT-R کاملاً برقی خواهد بود یا همچنان از موتور بنزینی استفاده خواهد کرد.

نیسان در حال حاضر با چالش‌های مالی بزرگی دست‌وپنجه نرم می‌کند. این شرکت تحت برنامه «Re:Nissan» قصد دارد با بستن هفت کارخانه، حذف ۲۰ هزار شغل، کاهش ۷۰ درصدی پیچیدگی قطعات و محدود کردن پلتفرم‌های خود از ۱۳ به ۷، هزینه‌ها را کاهش دهد. در چنین شرایطی، بازگشت زودهنگام خودرویی خاص و کم‌تیراژ مانند GT-R دشوار به نظر می‌رسد، هرچند مدیران نیسان تأکید کرده‌اند که R36 در برنامه‌های بلندمدت آن‌ها جای دارد.

آخرین گودزیلا تولید شد / خداحافظی با افسانه نیسان

GT-R R35 یکی از قدیمی‌ترین خودروهای ژاپنی محسوب می‌شود، اما عمر ۱۸ ساله آن در مقایسه با تویوتا لندکروزر J70 که از سال ۱۹۸۴ تاکنون، یعنی ۴۱ سال، در بازارهایی مانند ژاپن، استرالیا و خاورمیانه عرضه می‌شود، چندان طولانی نیست.

منبع: motor۱

برچسب ها :
Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

نسخه جدید تویوتای وارداتی ایران معرفی شد / عکس

تویوتا فرانت‌لندر یکی از کراس‌اوورهای مطرح تویوتا است که در واقع نسخه‌ای…

چرا بی‌ام‌و وانت نمی‌سازد؟ – هاریکا

مرسدس بنز یک بار با مدل X کلاس تلاش کرد تا وارد…

برف‌پاک‌کن ژله‌ای بهتر است یا معمولی؟

به گزارش هاریکا، به نقل از پدال،  هنگام خرید برف‌پاک‌کن جدید، انتخاب…