جهش ۵ برابری سود خالص بلو

جهش ۵ برابری سود خالص بلو

بلو بانک از ابتدای دی سال ۱۴۰۳ تا انتهای خرداد ۱۴۰۴ بیش از ۱۳۵۴ میلیارد تومان سود خالص کسب کرد. سود خالص این مجموعه ۵ برابر بیشتر از سود محقق شده از ابتدای تیر تا انتهای آذر سال گذشته است.

همزمان با این جهش سود، درآمد عملیاتی بلو نیز رشد ۲ برابری داشت. این مجموعه در نیمسال دوم دوره مالی ۱۴۰۳ حدود ۱۶۱۲ میلیارد تومان درآمد داشت، اما در ۶ ماه نخست دوره مالی ۱۴۰۴ بیش از ۳۰۱۵ میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

صورت مالی بلو

آنطور که در صورت‌های مالی حسابرسی شده دوره شش ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۴ شرکت پردازشگران سامان آمده، تعداد مشتریان بلو در این بازه زمانی نسبت به پایان سال مالی ۱۴۰۳ رشد ۲۵ درصدی داشته است.

چند نکته قابل توجه از صورت‌های مالی بلو:

  • بلو در دوره ۶ ماهه سال مالی ۱۴۰۴، رشد ۲۰ برابری در سایر درآمدها نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۳ داشت. این مجموعه ۹۰ میلیارد تومان بابت سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت و ۸۸ میلیارد تومان بابت واگذاری سهام شرکت «راهکارهای مالی هوشمند سامان» کسب کرد.
  • بدهی‌های غیرجاری این شرکت کاهشی بود، اما بدهی‌های جاری آن با حدود ۷۰ درصد رشد به ۱۷۵۶ میلیارد تومان رسید.
  • بعد از حقوق و دستمزد در سرفصل هزینه‌های عملیاتی، پیامک ارسالی به مشترکین بیشترین سهم را در هزینه‌های عملیاتی این شرکت داشت.
درآمد عملیاتی بلوبانک

رشد هزینه‌های تبلیغات

هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات نیز از ۶۷ میلیارد تومان در نیمسال اول دوره مالی ۱۴۰۳ به حدود ۱۴۰ میلیارد در دوره فعلی رسیده است. با وجود ثابت ماندن هزینه‌های تولید و نشر هوشمند محتوا در فضای مجازی، هزینه‌های بیلبورد تبلیغاتی، روابط عمومی و تبلیغات و تولید و انتشار محتوا رشد قابل توجهی داشته است.

نیمسال اول دوره مالی ۱۴۰۴ نیمسال اول دوره مالی ۱۴۰۳ میزان تغییرات
فضای نشر دیجیتال ۵۶.۴ میلیارد تومان ۵۳.۵ میلیارد تومان
بیلبورد تبلیغاتی ۴۱.۷ میلیارد تومان ۱.۴ میلیارد تومان ۳۰ برابر
روابط عمومی و تبلیغات ۱۹.۷ میلیارد تومان ۳.۵ میلیارد تومان ۵ برابر
تولید و انتشار محتوا ۱۷.۹ میلیارد تومان ۳.۴ میلیارد تومان ۵ برابر
برچسب ها :
Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

قرارداد ۲۰۰ میلیارد ریالی برای بین‌المللی‌سازی کسب‌وکارهای فاوا امضا شد

قرارداد همکاری توانمندسازی و بین‌المللی‌سازی کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)…

اولین پروفایل eSIM ایرانسل با حضور وزیر ارتباطات فعال شد

امروز و همزمان با آغاز به کار بیست‌وهشتمین نمایشگاه الکامپ، اولین پروفایل…

بهبود کیفیت خدمات اپراتورها تا شب عید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ…