بازی Lost Soul Aside سرانجام به بازار عرضه شد، اما این عنوان اکشن نقشآفرینی با شروع دشواری روبهرو شده است.
مشکلات فنی متعدد بازی باعث شده تا در استیم به رتبهبندی «متوسط» (Mixed) با رضایت ۵۸ درصدی برسد. علاوه بر این، صحنههای سینمایی کمهزینه و صداپیشگی ضعیف نیز انتقادهای زیادی را در شبکههای اجتماعی برانگیخته و حتی به سوژهای برای ساخت میمهای طنز تبدیل شده است.
اما مشکلات عرضه این بازی به مسائل فنی محدود نمیشود. گزارشها حاکی از آن است که یکی از استریمهای رسمی بازی با استقبال بسیار ضعیفی مواجه شد و این موضوع تجربه تلخی را برای سونی رقم زد.
به گفته دانیل کامیلو، تحلیلگر صنعت بازی در چین، استریمی با همکاری پلیاستیشن چین و حضور یانگ بینگ، کارگردان بازی، برگزار شد تا هیجان و فروش اولیه بازی را افزایش دهد. با این حال، طبق ادعای کامیلو، این رویداد نتیجه ناامیدکنندهای داشت و تنها ۴ نسخه از بازی فروخته شد. این در حالی است که بازی در چین، محل استقرار استودیوی سازنده، Ultizero Games، با بازخوردهای نسبتاً سردی مواجه شده است.
کاملو در پستی جداگانه به وضعیت نگرانکننده بازی در استیم اشاره کرد و افزود که برای ارزیابی دقیقتر باید حداقل یک هفته صبر کرد. با این حال، آمار اولیه استیم چندان امیدوارکننده نیست. طبق دادههای SteamDB، بیشترین تعداد بازیکنان همزمان این بازی تنها ۳,۰۷۲ نفر بوده است. گرچه این رقم به خودی خود فاجعهبار نیست، اما در مقایسه با عناوین موفق دیگر چینی مانند Black Myth: Wukong که با ۲.۴ میلیون بازیکن همزمان رکوردشکنی کرد، تفاوت قابلتوجهی دارد.
به نظر میرسد عرضه Lost Soul Aside با چالشهای جدی همراه بوده و ناکامی استریم تبلیغاتی نیز به این مشکلات افزوده است. این بازی هماکنون برای پلیاستیشن ۵ و رایانههای شخصی در دسترس است.