بازی Hollow Knight: Silksong با قیمتگذاری پایین خود توجهات زیادی را به خود جلب کرده، اما این موضوع نگرانیهایی را برای برخی توسعهدهندگان ایجاد کرده که ممکن است نتوانند با چنین معیاری در بازار رقابت کنند.
این بازی به نقطه عطفی در صنعت بازیهای مستقل تبدیل شده است. Hollow Knight: Silksong نهتنها رکورد تعداد بازیکنان همزمان نسخه قبلی خود را شکسته، بلکه موجی از علاقهمندان را به تجربه بازی اول این سری سوق داده است.
استودیوی Team Cherry این موفقیت را با عرضه بازی به قیمت بسیار مقرونبهصرفه ۲۰ دلار به دست آورده است. اما این استراتژی قیمتگذاری، برخی توسعهدهندگان را نگران کرده که مبادا این قیمت پایین، انتظارات غیرواقعی برای ارزشگذاری بازیهای مستقل ایجاد کند.
در پلتفرم Blue Sky، توسعهدهندهای به نام RJ، که روی بازی ریتمی Unbeatable کار میکند، دیدگاه جالبی درباره قیمتگذاری Silksong مطرح کرد. او معتقد است که این بازی میتوانست با قیمت ۴۰ دلار عرضه شود. به عقیده RJ، قیمت ۲۰ دلاری Team Cherry باعث شده تا گیمرها ارزش بازیهای مستقل را تنها در همین محدوده قیمتی ببینند.
او هشدار داد که این نگاه میتواند به بازیهای مستقل کوچکتر و کمتر شناختهشده آسیب برساند. ایوان از استودیوی Deck13 Interactive نیز با این نظر موافقت کرد، در حالی که تیم از Red Squirrel Games، ضمن تأیید نگرانیهای RJ، زاویه متفاوتی را در این بحث مطرح نمود.
شاید جالبترین واکنش از سوی توسعهدهنده بازی Lone Fungus بود که پرسید آیا پس از عرضه Silksong، او همچنان میتواند بازی خود را با قیمت ۲۰ دلار عرضه کند؟ او توضیح داد که Lone Fungus یک پروژه تکنفره است و عرضه آن با قیمتی پایینتر از این برایش از نظر مالی مقرونبهصرفه نیست.
این موضوع یادآور بحثهای مشابهی است که پس از انتشار Baldur’s Gate 3 شکل گرفت. در آن زمان، بسیاری از توسعهدهندگان معتقد بودند که این بازی استانداردی دستنیافتنی برای کیفیت ایجاد کرده است. حالا به نظر میرسد قیمتگذاری Hollow Knight: Silksong نیز نگرانیهای مشابهی را در میان توسعهدهندگان مستقل برانگیخته است.