مدیر فناوری متا علت بروز مشکل در دموهای عینک هوشمند متا را توضیح داد

مدیر فناوری متا علت بروز مشکل در دموهای عینک هوشمند متا را توضیح داد

«اندرو باسورث»، مدیر فناوری متا، اخیراً در اینستاگرام خود به شکل فنی‌تر توضیح داد که چرا چند دمو از عینک هوشمند جدید متا در کنفرانس توسعه‌دهندگان Meta Connect با شکست مواجه شدند.

متا پنجشنبه سه مدل جدید عینک هوشمند معرفی کرد: نسخه بهبودیافته Ray-Ban Meta، مدل Meta Ray-Ban Display مجهز به کنترلر مچی، و نسخه ورزشی Oakley Meta Vanguard. بااین‌حال، در بخش‌های مختلف رویداد، دموهای زنده با مشکل مواجه شدند و به‌درستی اجرا نشدند.

علت شکست دموهای عینک هوشمند متا

براساس گزارش‌ها، در جریان یکی از دموها، «جک مانکوسو»، تولیدکننده محتوا در زمینه آشپزی، تلاش کرد با عینک Ray-Ban Meta دستور تهیه یک سس را دریافت کند. او چند بار پرسید «اول باید چه کاری انجام دهم؟»، اما عینک پاسخی نداد و هوش مصنوعی بدون هماهنگی به مرحله بعدی دستور رفت. این اختلال باعث شد مانکوسو دمو را متوقف کند و به «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، گفت ممکن است مشکل از وای‌فای باشد.

علت شکست دموهای عینک هوشمند متا

در یک دمو دیگر، عینک‌های هوشمند نتوانستند بین باسورث و زاکربرگ تماس ویدیویی واتس‌اپ برقرار کنند و زاکربرگ مجبور شد دمو را متوقف کند. او با طنز به مشکل اشاره کرد و گفت که حتی با وجود تمرین‌های متعدد، نتیجه دمو همیشه غیرقابل پیش‌بینی است.

پس از پایان Meta Connect، اندرو باسورث در اینستاگرام توضیح داد که شکست دموی آشپزی ریشه در وای‌فای نداشت و مشکل اصلی به برنامه‌ریزی منابع و هماهنگی بین دستگاه‌ها بازمی‌گشت. او گفت وقتی فرمان «متا، Live AI را فعال کن» صادر شد، تمامی عینک‌های ری‌بن متا حاضر در ساختمان به‌طور همزمان فعال شدند و همین حجم بالای دستگاه‌ها باعث اختلال شد. باسورث تأکید کرد که چنین مشکلی در تمرین‌ها پیش نیامده بود، زیرا تعداد عینک‌ها کمتر بود و سیستم تحت فشار قرار نگرفته بود.

مشکل دوم به نحوه مسیریابی ترافیک Live AI به سرور توسعه متا مرتبط بود که برای ایزوله کردن آن در طول دمو طراحی شده بود. اما این روش باعث شد که تمام عینک‌های هوشمند موجود در ساختمان تحت تأثیر قرار گیرند و حجم ترافیک زیادی به سرور وارد شود. باسورث با طنز گفت: «در واقع، با همان دمو خودمان را DDoS کردیم.»

مشکل دیگری که در دمو رخ داد مربوط به یک باگ تازه در تماس‌های واتس‌اپ بود؛ نمایشگر عینک در لحظه دریافت تماس وارد حالت خاموشی شد و پس از روشن شدن، نوتیفیکیشن مربوط به پاسخگویی برای کاربر به‌نمایش درنیامد. این باگ از نوع Race condition بود، یعنی نتیجه عملیات چند فرایند به هماهنگی زمان‌بندی آن‌ها بستگی داشت که غیرقابل پیش‌بینی بودند. باسورث توضیح داد که این تجربه برای اولین بار رخ داده بود و اکنون برطرف شده است. او تأکید کرد که با وجود این اختلالات، عملکرد کلی محصول پایدار و قابل اعتماد است و نگرانی بابت دموهای ناموفق ندارد.

برچسب ها :
Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

متا روی عینک هوشمندی با دو صفحه‌نمایش داخلی کار می‌کند

شرکت متا قصد دارد کاربران را به استفاده از عینک به‌عنوان یک…

عینک هوشمند Ray-Ban Meta Gen 2 معرفی شد

متا نسل دوم عینک‌های هوشمند Ray-Ban خود را معرفی کرده که حالا…

شکست تحقیرآمیز زاکربرگ در رونمایی از عینک‌های هوش مصنوعی متا

متا روز گذشته در کنفرانس Meta Connect 2025 از نسل جدید عینک‌های…