وقتی لامبورگینی راننده‌ را می‌شناسد / آغاز عصر خودروهای هوشمند

وقتی لامبورگینی راننده‌ را می‌شناسد / آغاز عصر خودروهای هوشمند

آینده رانندگی ممکن است صرفا سریع‌تر یا پاک‌تر نباشد، بلکه هوشمندتر هم باشد. لامبورگینی در حال بررسی نسل جدید فناوری‌هایی است که پتانسیل تغییر نحوه تعامل خودروها با رانندگان خود را دارند. محور اصلی این چشم‌انداز، استفاده از هوش مصنوعی است که می‌تواند رفتار خودرو را بر اساس سبک رانندگی و حتی خلق و خوی راننده تنظیم کند.

به گفته روون مور، مدیر ارشد فناوری لامبورگینی، این شرکت استفاده از یادگیری ماشین را برای مدیریت گشتاور و توزیع گشتاور بر اساس سطح جاده و سبک رانندگی راننده آغاز کرده است. به عنوان مثال، اگر سیستم تشخیص دهد که یک راننده ماهر پشت فرمان است، می‌تواند برخی از سیستم‌های ایمنی الکترونیکی را غیرفعال کند.

آموزش خودرو برای یادگیری

وقتی لامبورگینی راننده‌ را می‌شناسد / آغاز عصر خودروهای هوشمند

مور مثالی از نحوه سازگاری سیستم در طول زمان ارائه داد. او به The Drive گفت: «اگر الگوریتم هر بار و در هر پیچ تشخیص دهد که متأسفانه راننده از زاویه فرمان زیادی استفاده می‌کند، آن را به سمت انحراف از مسیر (understeer) سوق می‌دهد.» او افزود: «اگر سیستم steer-by-wire داشته باشید، الگوریتم یاد می‌گیرد که: “بسیار خوب، من اکنون به راننده زاویه فرمان زیادی نمی‌دهم تا از این اتفاق جلوگیری کنم. “» سیستم Steer-by-Wire فرمان خودرو را بدون اتصال مکانیکی و تنها از طریق سیگنال‌های الکترونیکی بین فرمان و چرخ‌ها کنترل می‌کند.

در آینده، سیستم‌هایی مانند این می‌توانند با استفاده از سیستم‌های نظارتی، برای بررسی راننده و تشخیص اینکه او چه نوع تجربه رانندگی می‌خواهد، بیشتر توسعه یابند.

وقتی لامبورگینی راننده‌ را می‌شناسد / آغاز عصر خودروهای هوشمند

فناوری زیربنای این جاه‌طلبی‌ها، سنسور ۶D جدید لامبورگینی است که با مدل تولید محدود فنومنو معرفی شد. این سنسور برخلاف تنظیمات سنتی، داده‌ها را در هر سه محور حرکت، انحراف (pitch)، غلت (roll) و انحراف جانبی (yaw) ثبت می‌کند، بسیار شبیه به IMU‌های شش محوره که در بسیاری از موتورسیکلت‌های با عملکرد بالا نصب شده‌اند.

با این سطح از دقت، مهندسان می‌توانند نحوه واکنش خودرو را در زمان واقعی به دقت تنظیم کنند و شکاف بین چسبندگی مکانیکی و کنترل الکترونیکی را کاهش دهند. مور گفت: «اگر اطلاعات دقیقی از حرکت بدنه داشته باشید، در مدیریت کنترل خودرو بسیار دقیق‌تر خواهید بود. بنابراین این راه جدیدی به سوی آینده خواهد بود.»

منبع: carscoops

Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

نسخه جدید تویوتای وارداتی ایران معرفی شد / عکس

تویوتا فرانت‌لندر یکی از کراس‌اوورهای مطرح تویوتا است که در واقع نسخه‌ای…

چرا بی‌ام‌و وانت نمی‌سازد؟ – هاریکا

مرسدس بنز یک بار با مدل X کلاس تلاش کرد تا وارد…

برف‌پاک‌کن ژله‌ای بهتر است یا معمولی؟

به گزارش هاریکا، به نقل از پدال،  هنگام خرید برف‌پاک‌کن جدید، انتخاب…