هاریکا/کرمان در افتتاح دور جدید طرح «سهشنبههای تکریم» شهدایی که در ارتباط ویدئوکنفرانس با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد کانونهای مساجد کشور، نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و با حضور نمایندگان ولیفقیه، مدیران کل فرهنگ و ارشاد، مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد؛ از خانواده شهدای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد تجلیل به عمل آمد.
حجتالاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان امروز ۱۳ خرداد در این مراسم ضمن قدردانی از دستاندرکاران این طرح اظهار کرد: در رابطه با مساجد سه مسئله مهم مطرح است که اولین آن ساختار مسجد است.
وی افزود: در نگاه دینی، مسجد از صدر اسلام به عنوان کانونی برای تجمع مردم، عبادت و پیگیری مسائل روز جهان اسلام مطرح بوده و این ساختار، آگاهیبخشی به مردم را به عهده دارد و در جای جای کشور مساجد دارای رونق و کانونهای مساجد همراه و همدل به رسالت مسجد مشغول هستند.
علیدادی سلیمانی با اشاره به رویکرد مسجد گفت: این رویکرد، وحدت آفرین است و همه اقشار را دور هم جمع میکند تا از اوضاع و احوال جامعه اطلاع پیدا کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: مهمترین مسئله درباره مسجد، عملکرد است و امام راحل به بهترین وجه ممکن این عملکرد را در خدمت انقلاب و پیروزی انقلاب قرار داد و مساجد در جای جای کشور کانونهای انقلاب شدند و در دفاع مقدس هم عملکرد مسجد در تراز است.
وی اظهار کرد: امیدواریم این عملکرد امروز هم بخشی از مشکلات کشور را با رویکرد دولت در تقویت مساجد بتواند حل و بخشی از گرهها را باز کند.
بنابراین گزارش، در این مراسم خانواده شهیدان لیلاغلامعلیزاده و علیرضا سعادتماهانی از شهدای حمله تروریستی و به ترتیب از کانونهای فرهنگی هنری الزهرای رفسنجان و ثامنالحجج ماهان تجلیل شدند.
همچنین در این مراسم که با حضور معاون سیاسی استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، خانواده شهید مدافع حرم حامد بافنده از کانون شهدای لاهیجان رفسنجان و شهید مدافع امنیت احسان شیرخانی از کانون امام زینالعابدین ریگان امروز مورد تجلیل قرار گرفتند.
انتهای پیام

