هیوندای دکمه‌های فیزیکی را به کنترل‌های لمسی ترجیح می‌دهد: فلسفه طراحی کاربردی

هیوندای دکمه‌های فیزیکی را به کنترل‌های لمسی ترجیح می‌دهد: فلسفه طراحی کاربردی

هیوندای دکمه‌های فیزیکی را به کنترل‌های لمسی ترجیح می‌دهد: فلسفه طراحی کاربردی

سانگ‌یاپ لی، رئیس بخش طراحی هیوندای و جنسیس، با تأکید بر اهمیت کاربردپذیری در طراحی خودرو، طرفدار استفاده از دکمه‌های فیزیکی به‌جای کنترل‌های لمسی در کابین است. این رویکرد، که در مدل‌هایی مانند هیوندای پالیسید 2026 به‌خوبی دیده می‌شود، نشان‌دهنده تعهد هیوندای به ترکیب زیبایی و عملکرد در راستای نیازهای روزمره مشتریان است.

کاربردی بودن، هسته طراحی هیوندای

لی در گفت‌وگویی در نمایشگاه خودروی نیویورک 2025 اظهار داشت: «طراحی باید به کاربران کمک کند. کنترل‌های لمسی ممکن است جذاب باشند، اما اگر استفاده از آن‌ها دشوار باشد، ارزشی ندارند.» او تفاوت میان یک طراح و یک متخصص زیباسازی را در این می‌داند که طراح به چگونگی استفاده از محصول فکر می‌کند، نه فقط ظاهر آن. این فلسفه در طراحی داخلی پالیسید 2026 مشهود است، جایی که دکمه‌های فیزیکی برای تنظیم دما، کنترل سیستم چندرسانه‌ای، حالت‌های رانندگی و حتی آینه‌ها به‌کار رفته‌اند.

هیوندای دکمه‌های فیزیکی را به کنترل‌های لمسی ترجیح می‌دهد: فلسفه طراحی کاربردی

ویژگی‌های طراحی پالیسید 2026

هیوندای پالیسید 2026 ترکیبی از فناوری و کاربردپذیری را ارائه می‌دهد:

دکمه‌های فیزیکی: فرمان و کنسول مجهز به کلیدهای فیزیکی هستند که امکان تنظیمات سریع و بدون حواس‌پرتی را حین رانندگی فراهم می‌کنند.
صفحه‌نمایش محافظت‌شده: نمایشگرهای سیستم تهویه و چندرسانه‌ای زیر پوششی ظریف قرار دارند تا از تأثیر نور خورشید در امان بمانند و خوانایی بهتری داشته باشند.
کنسول ارگونومیک: لبه جلویی کنسول مرکزی به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌عنوان پد استراحت دست هنگام کار با دکمه‌ها عمل کند.
لی تأکید می‌کند که این طراحی برای خانواده‌ها ایده‌آل است: «ما سبک زندگی مشتریان را بررسی کردیم؛ از جابه‌جایی کودکان تا کارهای روزمره. رانندگی باید ساده و بدون پیچیدگی باشد.» شکل جعبه‌ای پالیسید نیز فضای داخلی را به حداکثر رسانده و انحنای پنجره‌ها برای افزایش فضای سر سرنشینان تنظیم شده است.

💠بیشتر بخوانید:  افزایش ۳۶.۸ درصدی کرایه تاکسی و مترو در تهران از اول اردیبهشت

الهام از اسطوره طراحی

لی از جورجتو جوجارو، طراح افسانه‌ای، الهام گرفته است. وقتی از جوجارو پرسیده شد که کدام طراحی‌اش را بیشتر دوست دارد، او برخلاف انتظار، فیات پاندا را انتخاب کرد؛ خودرویی که به دلیل تأثیر عمیقش بر زندگی مردم متمایز بود. لی نیز با همین دیدگاه، کاربردی بودن را در کنار زیبایی‌شناسی در طراحی‌های هیوندای و جنسیس اولویت قرار داده است.

هیوندای دکمه‌های فیزیکی را به کنترل‌های لمسی ترجیح می‌دهد: فلسفه طراحی کاربردی

چرا دکمه‌های فیزیکی؟

ایمنی رانندگی: دکمه‌های فیزیکی امکان تنظیمات سریع بدون نیاز به نگاه کردن به صفحه‌نمایش را فراهم می‌کنند و حواس‌پرتی را کاهش می‌دهند.
دسترسی آسان: برخلاف کنترل‌های لمسی که ممکن است در منوهای پیچیده پنهان باشند، دکمه‌ها عملکردی مستقیم و قابل‌اعتماد دارند.
تجربه کاربرمحور: طراحی با تمرکز بر نیازهای خانواده‌ها، راحتی و سادگی را در اولویت قرار می‌دهد.

چالش‌ها و چشم‌انداز

اگرچه رویکرد هیوندای در استفاده از دکمه‌های فیزیکی مورد استقبال کاربرانی قرار گرفته که به دنبال تجربه‌ای ساده و ایمن هستند، برخی رقبا مانند تسلا و مرسدس‌بنز به سمت نمایشگرهای تمام‌لمسی حرکت کرده‌اند که ظاهری مدرن‌تر ارائه می‌دهند. بااین‌حال، شکایات کاربران از حواس‌پرتی ناشی از منوهای لمسی نشان می‌دهد که استراتژی هیوندای می‌تواند مزیت رقابتی در بازار خودروهای خانوادگی باشد.

هیوندای با هدایت سانگ‌یاپ لی، فلسفه‌ای کاربرمحور را در پیش گرفته که دکمه‌های فیزیکی را به کنترل‌های لمسی ترجیح می‌دهد. این رویکرد، که در پالیسید 2026 به‌خوبی اجرا شده، ترکیبی از کاربردپذیری، ایمنی و زیبایی را ارائه می‌دهد. با الهام از اسطوره‌هایی مانند جوجارو، هیوندای نه‌تنها خودروهایی جذاب طراحی می‌کند، بلکه تجربه‌ای ساده و کاربردی را برای خانواده‌ها به ارمغان می‌آورد.

منبع

Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

«لوبو»، وانت جدید و عضلانی فورد

امیرمسعود عابدین:‌ پس از عرضه فورد ماوریک لوبو (Maverick Lobo) در سال گذشته،…

نوه پژو ۲۰۶ با موتور برقی قدرتمند / عکس

امیرمسعود عابدین: خودروساز فرانسوی پژو اخیرا از نسخه GTi مدل ۲۰۸ با پیشرانه الکتریکی…

آیا گازوئیل سه‌نرخی قاچاق سوخت در کشور را کاهش می دهد؟

به گزارش خبرخودرو، هیئت وزیران با هدف مدیریت مصرف سوخت، کاهش قاچاق…

قدرتمندترین تویوتا لندکروزر تاریخ به میدان آمد

امیرمسعود عابدین: تویوتا لندکروزر با سری ۳۰۰ خود، در حال ورود به قلمرو خودروهای…

اعلام آمادگی ولیعهد عربستان برای تسهیل بازگشت حجاج ایرانی

در پی توقف پرواز‌ها در حریم هوایی کشورمان، محمدبن سلمان ولیعهد عربستان…

خیز بلند چری برای ثبت یک رکورد جهانی

به گزارش هاریکا، چری در نمایشگاه هنگ‌کنگ ۱۲ خودرو برقی و هیبریدی از…

تمهیدات فرودگاه امام خمینی برای خروج مسافران

شهر فرودگاهی امام خمینی به منظور ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به…

KMC SR3 سازگار با اقلیم و سوخت داخلی

تجربه جهانی خودروی جدید کرمان موتور؛ به گزارش خبرخودرو٬با نزدیک‌شدن به زمان…

مقایسه موتورهای V۱۲ و W۱۲ / کدام موتور بهتر است؟ /عکس

به گزارش خبرگزاری هاریکا، به نقل از پدال،  وقتی صحبت از سرعت،…

این خودروی رنو با پهپاد فروخته می‌شود! /عکس

امیرمسعود عابدین: خودروهای امدادی به دلیل کاربرد خاصی که دارند، معمولاً چندان هیجان‌انگیز…

رقیب چینی سانتافه و سورنتو به میدان آمد /عکس

امیرمسعود عابدین: سبد محصولات بی‌وای‌دی (BYD) با سرعت جنون‌آمیزی در حال رشد بوده…

ترخیص سه هزار دستگاه خودروی وارداتی از بندر شهید رجایی

به گزارش خبرخودرو،  پیگیری دادگستری هرمزگان برای تسریع در فرآیند تعیین تکلیف…