حضور ایرانسل‌لبز در همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» – خبرگزاری هاریکا | اخبار ایران و جهان

حضور ایرانسل‌لبز در همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» با هدف بررسی ابعاد مختلف تأثیر هوش مصنوعی بر حوزه‌های فرهنگ و رسانه و همچنین سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و راهبری محتوا، با حضور ایرانسل‌لبز، ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار شد.

از جمله محورهای اصلی این همایش که در بخش‌های مختلف و توسط دانشگاه صداوسیما و مرکز طرح، برنامه و بودجه رسانه ملی برگزار می‌شود، می‌توان به «هوش مصنوعی و اقتصاد رسانه»، «هوش مصنوعی و مصرف اثربخش محتوا»، «نقش هوش مصنوعی در تولید محتوای حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای»، «هوش مصنوعی و رسانه‌های اجتماعی» و «کاربرد هوش مصنوعی در حکمرانی فرهنگی و سیاست‌گذاری رسانه‌ای» اشاره کرد.

ایرانسل‌لبز، بازوی تحقیق و توسعه اولین و بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال ایران، با توجه به اهداف خود برای توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری، با حضور در این همایش، بر اهمیت گسترش همکاری میان نخبگان علمی و فعالان صنعت تأکید کرد.

ایرانسل‌لبز در این رویداد، همچنین در قالب حضور نمایشگاهی، جدیدترین محصولات و خدمات دیجیتال خود را در حوزه هوش مصنوعی به حاضران در این همایش عرضه می‌کند.

حمایت از رویدادهای علمی و نوآورانه، بخشی از اقدامات ایرانسل در مسیر توسعه اشتغال دانش‌بنیان، بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی و بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان کشور است. این اهداف، از طریق «ایرانسل‌لبز»، بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل با برگزاری و مشارکت در همایش‌ها و رویدادهای علمی، امضای تفاهم‌نامه‌ها با دانشگاه‌ها و نهادهای علمی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، فراخوان‌های همکاری و توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان، دنبال می‌شود.

حضور ایرانسل‌لبز در همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه»

ایرانسل، با تمرکز بر پیوند میان علم، فناوری و صنعت، از فعالیت‌های راهبردی در حوزه هوش مصنوعی و رسانه حمایت کرده و نقش فعالی در رشد فناوری‌های نوین کشور ایفا می‌کند.

مجموعه ایرانسل‌لبز، از سال ۱۳۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با مأموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، با هدف تأمین نیازمندی‌های بازار ICT تأسیس شده است.

چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش‌های اصلی آن هستند.

ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده 5G و رکورددار سرعت اینترنت ایران، با راه‌اندازی این مجموعه، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، خلق ارزش کند.

Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

گوگل با قابلیت Preferred Sources تجربه جست‌وجوی خبری را شخصی‌سازی کرد

گوگل با به‌روزرسانی جدید موتور جست‌وجوی خود، قابلیت کاربردی «Preferred Sources» را…

تسلا در مسیر تأمین برق خانه‌های بریتانیا

تسلا، شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک، با ثبت درخواستی رسمی به رگولاتور…

سی ای پی یعنی چی؟ آشنایی کامل با خدمات سی ای پی فرودگاه

سفر هوایی، به ویژه در فرودگاه‌های شلوغ و پرتراکم، گاهی اوقات با…