یک منبع آگاه تأیید کرده علیرغم تمام گزارشهای اخیر، هیچ برنامهای برای ساخت نسخه جدید Prototype وجود ندارد.

بازیهای Prototype آثار کلاسیکی هستند که اکشن هیجانانگیز و گیمپلی جذابی را ارائه میدهند. اما این مجموعه مدت بسیار طولانی است که کنار گذاشته شده و علیرغم شایعات اخیر، شاید به این زودیها بازنگردد. یک منبع آگاه تأیید کرده اگرچه گزارشهایی در مورد توسعه Prototype 3 وجود داشت، ولی مایکروسافت یا اکتیویژن هنوز تصمیم نگرفتند نسخه جدیدی از این مجموعه را بسازند؛ این خبر بسیاری از طرفداران را ناامید کرده است.
استودیوها گاهی برخی از محبوبترین مجموعههایشان را نادیده میگیرند، حتی وقتی تقاضای زیادی برای آنها وجود دارد. Prototype نیز یکی از بهترین نمونهها برای این موضوع است، زیرا هنوز هم طرفداران زیادی خواستار ساخت نسخه بعدیش هستند. پیش از این گزارشها اشاره داشتند نسخه سوم Prototype با حضور الکس مرسر در حال ساخت است، اما اکنون چنین چیزی بسیار بعید به نظر میرسد؛ زیرا جز کوردن در پادکست XB2 تأیید کرده که هیچ برنامهای در کار نیست.
این موضوع برای طرفداران یک اتفاق ناامید کننده است، زیرا به نظر میرسد فرصت بزرگی را از دست دادند. اگر نسخه جدیدی از این مجموعه ساخته میشد، با توجه به محبوبیت بالایی که دارد، از نظر مالی میتوانست بسیار موفق باشد. حتی تاکنون ریمیک یا ریمستر هم از بازیهای قدیمیتر Prototype ساخته نشده است. با این حال، بسیاری هنوز امیدوارند که استودیوی سازنده روزی دوباره به فکر احیای این مجموعه بیفتد.

