شایعه شده که Build A Rocket Boy بیش از ۱۰۰ نفر را پس از واکنشهای منفی به MindsEye اخراج میکند؛ مشکلات فنی بازی دلیل اصلی این انتقادات بود.
در حالی که واکنشها به بازی جهانباز MindsEye در بهترین حالت متوسط بوده، به نظر میرسد که استودیوی سازندهی آن یعنی Build A Rocket Boy پس از عرضه بازی، تعدادی از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد. طبق گزارش سایت IGN، این استودیو اعلام کرده که بهمنظور کاهش نیروهای مازاد، با تعدیل نیرو مواجه میشود و این اخراجها ممکن است بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان را تحتتأثیر قرار دهد.
گرچه هنوز بیانیه رسمیای از سوی استودیو منتشر نشده، اما یکی از منابع گزارش گفته که از تاریخ ۲۳ ژوئن (۲ تیر)، روند مشاوره ۴۵ روزه آغاز شده است؛ فرآیندی که طبق قوانین بریتانیا، در صورت اخراج بیش از ۱۰۰ نفر در بازه ۹۰ روزه الزامی است. بخش بزرگی از واکنشهای منفی به MindsEye به دلیل باگها و مشکلات فنی فراوانی بوده که کاربران هنگام تجربه بازی با آن مواجه شدند. اوایل ماه جاری، توسعهدهنده در Reddit بابت وضعیت فنی بازی عذرخواهی کرد و وعده بهروزرسانیهایی برای بهبود عملکرد بازی داد. استودیو نوشت:
از اینکه همه بازیکنان نتوانستند بازی را آنطور که ما مدنظر داشتیم تجربه کنند، دلشکستهایم. اولویت ما بهینهسازی عملکرد و پایداری بازی است تا همه کاربران، در هر دستگاهی، تجربهای با کیفیت یکسان داشته باشند.
در این پست همچنین اشاره شد که یکی از اصلیترین دلایل مشکلات فنی، یک نشت حافظه (Memory Leak) بوده که به نظر میرسد از هر ۱۰ بازیکن، یکی را تحت تأثیر قرار داده است. این استودیو اضافه کرد:
تیمهای ما شبانهروز تلاش کردند تا بسیاری از این مشکلات را رفع کنند و اکنون مشخص شده که بخش عمدهی کرشها به دلیل همین نشت حافظه بوده که حدوداً ۱۰٪ از بازیکنان را تحت تأثیر قرار داده است.
بازی MindsEye که در اوایل این ماه منتشر شد، بهدلیل مشکلات فنی با انتقادات زیادی روبهرو شد. یکی از کاربران گزارش داد که Sony در حال پذیرش درخواست بازپرداخت برای نسخه دیجیتالی این بازی است؛ موضوعی قابل توجه، چرا که PlayStation به سختگیری در بازپرداخت شهرت دارد و تنها نمونه بارز قبلی، Cyberpunk 2077 بود که هنگام عرضه روی PS4 وضعیت فنی فاجعهباری داشت. طبق یک پست در شبکههای اجتماعی، یکی از اعضای پشتیبانی PlayStation نوشته:
در حال بررسی درخواست بازپرداخت شما بودم و خبر خوبی دارم. معمولاً بهخاطر سیاستهای لغو خرید در PlayStation Store، اجازه بازپرداخت برای بازیهای دانلودشده را نداریم. اما درک میکنیم که پس از انجام راهحلهای مختلف همچنان با مشکلات بازی مواجه هستید و خواهان بازپرداخت شدهاید. پس اینبار به عنوان یک حرکت حسن نیت، بازپرداخت برای حسابتان انجام میشود.