بازی The Outer Worlds 2 بازیکنان را مجبور به پایبندی به انتخاب‌هایشان می‌کند

بازی The Outer Worlds 2 بازیکنان را مجبور به پایبندی به انتخاب‌هایشان می‌کند

براندون آدلر، کارگردان بازی The Outer Worlds 2، اخیراً گفته است این بازی به زمان بازیکن احترام می‌گذارد و دنیایی ارائه می‌دهد که به انتخاب‌های آ‌ن‌ها واکنش نشان می‌دهد.

کارگردان بازی The Outer Worlds 2 اعلام کرد این بازی نقش‌آفرینی به دنبال جلب رضایت همه بازیکنان نیست. در مصاحبه‌ای با وب‌سایت RPG Site، آدلر گفت استودیو Obsidian Entertainment بیشتر علاقه‌مند است یک مسیر مشخص را دنبال کند، به جای اینکه سعی کند همه را راضی نگه دارد. او با اشاره به این‌ که در بازی The Outer Worlds 2 بازیکنان نمی‌توانند مهارت‌های خود را تغییر دهند (حتی اگر انتخاب‌های ضعیفی داشته باشند)، توضیح داد تمرکز بر نقش‌آفرینی به این معنا است که بازی بازیکنان را وادار می‌کند به انتخاب‌های خود پایبند بمانند. یعنی وقتی بازیکن شروع به خرج کردن دستاوردهایش برا کسب مهارت یا توانایی‌های جدیدی می‌کند، این تصمیم قفل می‌شود و دیگر امکان تغییر وجود ندارد. او تأکید کرد اگرچه در برخی بازی‌ها این مسئله قابل تغییر است، اما این رویکرد برای The Outer Worlds 2 اشتباه خواهد بود. او گفت:

در بسیاری از بازی‌ها، بازیکنان می‌توانند برای دفعات نامحدودی مهارت‌هایشان را تغییر دهند. در این صورت شما دیگر شاهد نقش‌آفرینی شخصیت بازی نیستید. چون مثلاً شخصی که تک‌تیراندازی ماهر است، یکدفعه تصمیم می‌گیرد به یک شخصیت با توانایی گفتاری بالا تبدیل شود و این مسئله مدام تغییر می‌کند. البته من با اینکه بعضی‌ها این سبک را دوست دارند، مشکلی ندارم. ما می‌خواهیم در The Outer Worlds 2 نقش‌آفرینی واقعاً محسوس باشد. می‌خواهیم وقتی بازیکنان شخصیت‌شان را می‌سازند، روی آن سرمایه‌گذاری کنند و مطمئن باشند این موضوع در تجربه‌شان تاثیر می‌گذارد.

آدلر فکر می‌کند این مسئله ممکن است برای تمام مخاطبان جذاب نباشد. او در ادامه گفت:

شاید این حرف درستی نباشد، اما برای من این موضوع آنقدر مهم نیست. این بخشی از محاسبات صورت گرفته در ساخت این بازی جالب و خلاقانه‌ نیست.

پیامد داشتن انتخاب‌ها در بازی، به این معنا است که بازی به زمان بازیکن احترام می‌گذارد. آدلر اظهار کرد استودیو مطمئن است بازیکنان انتخاب‌های خود را جدی می‌گیرند و در مقابل، بازی نیز به آن‌ها واکنش مناسبی نشان می‌دهد. او گفت:

ما می‌خواهیم به زمان مردم احترام بگذاریم و در بازی نقش‌آفرینی این احترام یعنی بگوییم انتخاب‌های شما مهم‌ است، پس آن‌ها را جدی بگیرید. ما هم با دادن پاسخ‌هایی معنادار به این انتخاب‌ها احترام می‌گذاریم. این احترام گذاشتن به زمان بازیکنان است. سؤال شما این بود که چطور می‌خواهیم چنین تجربه‌ای را ارائه دهیم؟ پاسخ من این است که باید از ابتدا کاملاً واضح باشد که تجربه‌ای که می‌خواهید ارائه دهید چیست. اگر کسی با آن ارتباط نمی‌گیرد، قابل درک است. امیدواریم بتوانیم آن‌ها را قانع کنیم، اما من نمی‌خواهم بازی‌ای بسازم که همه آن را دوست داشته باشند، چون در این صورت بازی بی‌محتوا می‌شود.

در نهایت، آدلر اذعان کرد استودیو Obsidian می‌خواهد عنوانی بسازد که بازیکنان برای مدت طولانی آن را بازی کنند. بازی The Outer Worlds 2 برای پلتفرم‌های PC، ایکس باکس سری ایکس/ اس و پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.

Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

افشای شخصیت‌های Call of Duty Black Ops 7؛ بازگشت کارما و میسون؟

افشای شخصیت‌های کمپین Black Ops 7؛ بازگشت چهره‌های آشنا از Black Ops…

1404-05-27

بازیگران سریال Twisted Metal خواستار بازی جدید ماشین جنگی هستند

بازیگران سریال Twisted Metal خواستار احیای بازی جدید این فرنچایز هستند بازیگران…

1404-05-26

چرا پابجی موبایل وارد بازی نمیشه؟ (6 روش تضمینی برای رفع مشکل)

بسیاری از پلیرها هنگام اجرای بازی با ارورهای مختلف، توقف در صفحه…

1404-05-25