توسعه‌دهندگان سابق Destiny 2 استودیوی بانجی را محیط کاری مسموم و ناکارآمد می‌دانند

توسعه‌دهندگان سابق Destiny 2 استودیوی بانجی را محیط کاری مسموم و ناکارآمد می‌دانند

در سال‌های اخیر، استودیوی بانجی با مجموعه‌ای از ناکامی‌ها دست‌وپنجه نرم کرده که اکنون منجر به تعدیل نیروهای گسترده در این شرکت شده است. هرچند بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که چنین وضعیتی پیش بیاید، اما این اتفاق همچنان لحظه‌ای تلخ برای این استودیو به شمار می‌رود.

تبلیغات

بازی Marathon نتوانسته آن‌طور که بانجی امیدوار بود، توجه مخاطبان را به خود جلب کند. هم‌زمان، بازی Destiny 2 که زمانی عنوان پرچم‌دار و اصلی این شرکت بود، به پایان پشتیبانی محتوایی خود رسیده است. سوال بزرگ این است که چقدر از تقصیر مشکلات فعلی بانجی بر گردن خودِ شرکت است. کارمندان سابق این استودیو، هم از خودِ مجموعه و هم از مدیریت آن به‌شدت انتقاد کرده‌اند.

رسانه Aftermath به عنوان بخشی از پوشش خبری خود برای خداحافظی با این بازی، اظهارات توسعه‌دهندگان سابق Destiny 2 را جمع‌آوری کرده است؛ اظهاراتی که همه آن‌ها مثبت نبودند. مایکل زنک، نویسنده و سرپرست بخش روایت در بانجی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، با صمیمیت و گرمی درباره همکاران سابق خود صحبت کرد، اما دیدگاه او نسبت به خودِ استودیو کاملا متفاوت بود. او گفت:

کار کردن در بانجی، مسموم‌ترین و ناکارآمدترین تجربه زندگی حرفه‌ای من بود. اما افراد فوق‌العاده‌ای که شانس همکاری با آن‌ها را داشتم، در کار خود از بهترین‌های دنیا بودند و من هنوز هم همه آن‌ها را دوست خود می‌دانم.

دیدگاه مشابهی نیز از سوی یوریا بلتو مطرح شد که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۴ در بخش تضمین کیفیت (QA) این شرکت فعالیت می‌کرد. او با انتقاد از مدیریت بانجی گفت:

هرچند گفتنش تلخ است، اما به نظر می‌رسید از یک جایی به بعد، مسئولان شرکت فراموش کردند که مردم برای سرگرمی و لذت بردن بازی می‌کنند. آن‌ها درک نمی‌کردند که مردم ممکن است Destiny را فقط برای تغییر ظاهر و لباس پوشاندن به شخصیت‌هایشان بازی کنند، کم‌وبیش در همین حد.

این اظهارات، گزارش‌های قبلی را که درباره فرهنگ حاکم بر محیط کاری بانجی ابراز نگرانی کرده بودند، تایید می‌کند. در طول سالیان گذشته، این شرکت با اتهاماتی از جمله تعدیل نیروهای ناگهانی، فشار کاری شدید و تبعیض جنسیتی و نژادپرستی مواجه بوده است.

مدتی پیش، چت فالیسک، از مدیران باسابقه و قدیمی شرکت ولو، نسبت به آینده بانجی پس از آخرین به‌روزرسانی Destiny 2 ابراز نگرانی کرده و مدعی شده است که سونی پس از ناکامی‌های بازی Marathon، دیگر اهمیتی به این استودیو نمی‌دهد.

برچسب ها :
Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

پژوهش جدید: بازی‌های ویدیویی می‌توانند به کاهش احساس تنهایی و بهبود سلامت روان بزرگسالان کمک کنند

نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد بازی‌های ویدیویی، به‌ویژه آثار جهان باز…

1405-04-01

سونی: بازی‌های تک‌نفره همچنان بزرگ‌ترین نقطه قوت پلی‌ استیشن هستند

شرکت سونی، سازنده کنسول PS5، اعتراف کرد بازی‌های تک‌نفره فرست‌پارتی همچنان نقطه…

1405-04-01

بازی Gears of War: E-Day یکی از قابلیت‌های بسیار محبوب سری را بازمی‌گرداند

استودیوی Coalition تایید کرد در بازی Gears of War: E-Day شاهد بازگشت…

1405-04-01