خالق Death Stranding 2 از علت استفاده کمتر از بازیگران ژاپنی در بازی‌های خود می‌گوید

خالق Death Stranding 2 از علت استفاده کمتر از بازیگران ژاپنی در بازی‌های خود می‌گوید - گیمفا

هیدئو کوجیما سرانجام دلیل استفاده محدود از بازیگران ژاپنی در آثارش را توضیح داد و درباره تکنولوژی جدیدی صحبت کرد که در Death Stranding 2 شرایط را تغییر داده است.

بازی Death Stranding 2: On the Beach که به‌تازگی در این هفته منتشر شده، طرفداران را دوباره وارد یک ماجراجویی احساسی، عجیب و گاهی سورئال کرده است. همانند نسخه اول، این دنباله نیز با حضور بازیگران مشهور هالیوودی مانند نورمن ریداس، لیا سِدو، ال فانینگ، تروی بیکر و دیگران همراه است. با این سطح از حضور ستارگان بین‌المللی، بار دیگر سوالی آشنا در بین مخاطبان مطرح شده: چرا در بازی‌های کوجیما بازیگران ژاپنی زیادی دیده نمی‌شوند؟

در مصاحبه‌ای جدید با سایت IGN ژاپن، کوجیما برای اولین بار به شکل دقیق به این موضوع پاسخ داد. وقتی از او درباره انتخاب بازیگر ژاپنی شیولی کوتسونا برای Death Stranding 2 پرسیده شد، کوجیما از این فرصت استفاده کرد تا به چالش‌های فنی و زبانی در استفاده از بازیگران ژاپنی اشاره کند. کوجیما ابتدا توضیح داد که بازسازی چهره‌های آسیایی در CG، به‌خصوص برای زنان و بازیگران جوان، همواره کاری بسیار دشوار بوده است. به گفته او، پوست آسیایی‌ها آن‌قدر صاف و بی‌نقص است که در مدل‌سازی سه‌بعدی اغلب «بیش از حد مصنوعی» به‌نظر می‌رسد و چهره‌ها طبیعی دیده نمی‌شوند. او گفت:

بازسازی چهره‌های آسیایی در CG واقعاً سخت است. به‌ویژه زنان و افراد جوان، پوست خیلی صاف و زیبایی دارند که در مدل‌سازی سه‌بعدی، بیش از حد مصنوعی به‌نظر می‌رسد. این فقط مختص ژاپنی‌ها نیست؛ بسیاری از آسیایی‌ها پوست بسیار ظریف و نرمی دارند و این باعث می‌شود در CG واقعی به‌نظر نرسند. از سوی دیگر، افراد مسن‌تر یا کسانی که کک‌ومک دارند، جزئیات بیشتری در اسکن دارند. من قبلاً از بازیگران ژاپنی استفاده کرده‌ام، اما نتیجه نهایی هرگز آن‌طور که باید، طبیعی به‌نظر نمی‌رسید… البته این بار از تکنولوژی جدیدی استفاده کردیم و از نتیجه خیلی راضی‌ام. هرچند هنوز هم می‌خواهم در آینده آن را بهتر کنم.

خالق Death Stranding 2 از علت استفاده کمتر از بازیگران ژاپنی در بازی‌های خود می‌گوید - گیمفا
تصویری از هیدئو کوجیما در بازی Cyberpunk 2077

اما چالش فقط فنی نیست؛ زبان هم مانعی بزرگ است. کوجیما اشاره کرد که تمام فرآیند ضبط صدا و بازیگری در یک استودیو در لس‌آنجلس انجام می‌شود، جایی که همه بازیگران باید به زبان انگلیسی مسلط باشند تا ارتباط گروهی روی صحنه به‌درستی انجام گیرد. کوجیما در این مورد گفت:

واقعاً دوست دارم از بازیگران ژاپنی استفاده کنم. اما چون در لس‌آنجلس و با حضور دیگر بازیگران ضبط می‌کنیم، کسی که انگلیسی بلد نباشد، همکاری با او واقعاً دشوار می‌شود. خیلی دنبال بازیگری گشتم که هم انگلیسی و هم ژاپنی بلد باشد و در نهایت به کوتسونا رسیدم. او در استرالیا بزرگ شده و انگلیسی‌اش عالی‌ست. وقتی با او آشنا شدم، فوق‌العاده بود.

خالق Death Stranding 2 از علت استفاده کمتر از بازیگران ژاپنی در بازی‌های خود می‌گوید - گیمفا

در Death Stranding 2، کوتسونا نقش شخصیتی به نام Rainy را ایفا می‌کند؛ یکی از شخصیت‌های جدید و کلیدی که به‌سرعت در میان هواداران محبوب شده است. البته او تنها چهره تازه در بازی نیست. کوجیما همچنین لوکا مارینلی، بازیگر ایتالیایی را نیز به تیم اضافه کرده؛ کسی که طرفداران معتقدند شباهت زیادی به سالید اسنیک دارد. حتی خود مارینلی هم در ابتدا همین تصور را داشت، تا اینکه کوجیما به او گفت:

تو اسنیک نیستی. فقط یه باندانا روی سرت بستی.

چهره‌های آشنای قسمت قبل نیز بازگشته‌اند: نورمن ریداس در نقش سم بریجز، لیا سدو در نقش فرجایل و تروی بیکر در نقش هیگز. اما نکته روشن این است که کوجیما اکنون بیش از همیشه نسبت به همکاری با بازیگران ژاپنی علاقه نشان می‌دهد مخصوصاً حالا که تکنولوژی‌های جدید به کمکش آمده‌اند.

Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

چرا پابجی موبایل وارد بازی نمیشه؟ (6 روش تضمینی برای رفع مشکل)

بسیاری از پلیرها هنگام اجرای بازی با ارورهای مختلف، توقف در صفحه…

1404-05-25

کنسول دستی۱۲.۵ اینچی: شاهکار کاربر چینی با پردازنده i9 و RTX 4090

یک کاربر چینی با ابتکاری خیره‌کننده، کنسول دستی عظیمی با نمایشگر ۱۲.۵…

1404-05-25

EA و عدم تمایل به ریمستر سه‌گانه Dragon Age: تمرکز بر Mass Effect 5

مارک دارا، تهیه‌کننده اجرایی سابق سری Dragon Age، در مصاحبه‌ای اعلام کرد…

1404-05-20