خالق Super Smash Bros نسبت به روند فعلی توسعه بازی‌ها هشدار داد

خالق Super Smash Bros نسبت به روند فعلی توسعه بازی‌ها هشدار داد

ماساهیرو ساکورای (Masahiro Sakurai)، خالق سری Super Smash Bros و Kirby، نسبت به وضعیت کنونی توسعه بازی‌های بزرگ‌مقیاس ابراز نگرانی کرده و آن را فرآیندی بسیار زمان‌بر و ناپایدار توصیف کرده است.

آقای ساکورای در اظهارات اخیر خود، با اشاره به پیچیدگی روزافزون تولید بازی‌های مدرن، هوش مصنوعی مولد را راه‌حلی برای افزایش بهره‌وری در روند توسعه عنوان کرده است.

او در پاسخ به پرسشی درباره آینده صنعت بازی‌ گفت:

آینده این صنعت بسیار نامشخص است. با گسترش ابعاد و مقیاس بازی‌ها، زمان و تلاش موردنیاز برای تولید آن‌ها به سطحی غیرقابل‌دوام رسیده است. احساس می‌کنم ادامه این روند به همین شکل ممکن نیست. در حال حاضر، تنها راه‌حلی که به ذهنم می‌رسد، استفاده از هوش مصنوعی مولد است.

ساکورای می‌گوید استودیوهای بازی‌سازی ممکن است به‌زودی ناچار شوند تا مدل‌های توسعه خود را به‌طور کامل بازنگری کنند تا بتوانند در چشم‌انداز در حال تغییر این صنعت دوام بیاورند.

حالا به مرحله‌ای رسیده‌ایم که باید چارچوب توسعه را به‌طور اساسی تغییر دهیم. به عنوان مثال می‌توان به افزایش بهره‌وری از طریق استفاده از هوش مصنوعی مولد اشاره کرد. شاید وارد عصری شویم که تنها شرکت‌هایی که بتوانند با این تغییرات سازگار شوند، قادر به ادامه فعالیت باشند.

او در ادامه با اشاره به ماهیت در حال تحول تیم‌های توسعه، به یک مشکل بزرگ در صنعت بازی‌سازی پرداخت: کاهش تعداد کارگردان‌هایی که توانایی مدیریت پروژه‌های بزرگ‌مقیاس را دارند.

در گذشته، فردی که در بخش طراحی فعالیت می‌کرد، ممکن بود تجربه‌ای به‌عنوان برنامه‌ریز نیز کسب کند، اما اکنون همه‌ چیز بسیار تخصصی شده است.

کسب مهارت‌های متنوع بسیار دشوار شده است. این تخصص‌گرایی فزاینده فرصت رشد مهارت‌های گسترده را که روزگاری میان بازی‌سازان رایج بود، به‌شدت محدود کرده است.

ساکورای همچنین به موضوع بازی‌های مستقل پرداخت و ضمن تأیید ظرفیت‌های خلاقانه آن، به چالش‌های موجود نیز اشاره کرد.

در حال حاضر، سالانه بیش از ده هزار عنوان بازی منتشر می‌شود، که باعث می‌شود برجسته شدن یک بازی واحد در این بازار بسیار دشوار باشد. هرچند بازی‌های مستقل آزادی و انعطاف‌پذیری خلاقانه را فراهم می‌کنند، اما این ویژگی‌ها به‌تنهایی برای موفقیت کافی نیستند. برای موفقیت در بازار، تلاش زیاد، شانس، کیفیت بالا و تمایز نیز ضروری هستند.

با وجود این موانع، ساکورای همچنان امیدوار است که استعدادهای جدید در این مسیر ظاهر شوند، حتی اگر مسیر آن‌ها کاملاً با مسیر او متفاوت باشد.

او با مقایسه این وضعیت با مسیر حرفه‌ای هایائو میازاکی، انیماتور افسانه‌ای ژاپنی، گفت:

آقای میازاکی کاری را انجام می‌دهد که تنها خود او از عهده‌اش برمی‌آید. مسیر او چیزی نیست که دیگران بتوانند به‌راحتی آن را دنبال یا تقلید کنند. برعکس، آنچه اهمیت دارد این است که رقابت از طریق ساختن مسیرهایی کاملاً متفاوت شکل گیرد. من باور دارم که این مسئله در طراحی بازی نیز صادق است.

اظهارات ساکورای در حالی مطرح می‌شود که دو فرنچایز بزرگ تحت نام او به موفقیت‌های تجاری قابل توجهی دست یافته‌اند. طبق گزارش‌ها، سری Kirby تاکنون از مرز فروش ۵۰ میلیون نسخه در سراسر جهان عبور کرده که بخشی از این موفقیت به بازی Kirby and the Forgotten Land بازمی‌گردد که به‌تنهایی حدود ۸ میلیون نسخه فروخته است. از سوی دیگر، سری Super Smash Bros نیز همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و مجموع فروش جهانی آن به ۷۲ میلیون نسخه رسیده است.

برچسب ها :
Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

چرا پابجی موبایل وارد بازی نمیشه؟ (6 روش تضمینی برای رفع مشکل)

بسیاری از پلیرها هنگام اجرای بازی با ارورهای مختلف، توقف در صفحه…

1404-05-25

کنسول دستی۱۲.۵ اینچی: شاهکار کاربر چینی با پردازنده i9 و RTX 4090

یک کاربر چینی با ابتکاری خیره‌کننده، کنسول دستی عظیمی با نمایشگر ۱۲.۵…

1404-05-25

EA و عدم تمایل به ریمستر سه‌گانه Dragon Age: تمرکز بر Mass Effect 5

مارک دارا، تهیه‌کننده اجرایی سابق سری Dragon Age، در مصاحبه‌ای اعلام کرد…

1404-05-20