رئیس EA ژاپن مایکروسافت را به دنبال کردن سودآوری کوتاه‌مدت در پی اخراج‌های گسترده متهم کرد

تیم کنترل کیفیت ایکس‌ باکس نصف شد - گیمفا

شان نوگوچی، رئیس EA ژاپن، در واکنش به اخراج‌های گسترده مایکروسافت، این شرکت را به دنبال کردن نتایج کوتاه‌مدت و بی‌توجهی به سازندگان متهم کرد.

موج اخیر اخراج‌های گسترده در مایکروسافت که هزاران نفر را تحت تأثیر قرار داد، در شرایطی دشوار برای صنعت بازی و اقتصاد رخ داد. در مجموع، مایکروسافت ۹۰۰۰ نفر را به‌صورت یک‌باره اخراج کرد. گرچه کمتر از نیمی از این اخراج‌ها مربوط به بخش بازی بود، اما تأثیرات آن همچنان قابل توجه بود.

این خبر هم برای بازیکنان و هم برای توسعه‌دهندگان بازی غافلگیرکننده بود. شان نوگوچی، رئیس EA ژاپن، دیدگاه خود را نسبت به این اتفاق به اشتراک گذاشت. او اشاره کرد که گرچه واژه «تجدید ساختار» در در شرکت‌های غربی ممکن است معنایی مثبت داشته باشد، اما در ژاپن، این واژه به‌سادگی معادل «اخراج» در نظر گرفته می‌شود. نوگوچی در پستی بلنذ بالا در ایکس (توییتر سابق) نوشت:

در سال‌های اخیر، شرکت‌های خارجی بیشتر تمایل دارند تا از طریق سرمایه‌گذاری‌های کلان به دنبال نتایج کوتاه‌مدت باشند، و موارد زیادی وجود دارد که آن‌ها پیش از آن‌که زمان کافی بگذرد، مسیر خود را برای جلب رضایت سهام‌داران تغییر می‌دهند. ما این اتفاق را نتیجه چنین ساختاری می‌دانیم.

او ناامیدی خود را از تصمیم مایکروسافت ابراز کرد و تأکید داشت که صنعت بازی توسط تک‌تک توسعه‌دهندگان ساخته و پشتیبانی می‌شود. او خاطرنشان کرد که ناراحت‌کننده است اگر توسعه‌دهندگانی که سال‌ها روی پروژه‌ای کار کرده‌اند، هرگز فرصت انتشار آن را پیدا نکنند و بازیکنان نیز از تجربه‌اش محروم بمانند. او توضیح داد:

آن‌چه صنعت بازی را پشتیبانی می‌کند، سازندگان و کارمندانی هستند که صادقانه در حال توسعه هستند. به‌عنوان کسی که در همین صنعت فعالیت می‌کند، از این تصمیم احساس درد عمیقی دارم. حسرت این‌که چیزی که در طی سال‌ها ساخته شده، هرگز به جهان عرضه نخواهد شد و این واقعیت که بازیکنانی که منتظرش بودند هیچ‌گاه حتی فرصت تجربه‌اش را پیدا نمی‌کنند، بسیار سنگین است.

برچسب ها :
Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

EA و عدم تمایل به ریمستر سه‌گانه Dragon Age: تمرکز بر Mass Effect 5

مارک دارا، تهیه‌کننده اجرایی سابق سری Dragon Age، در مصاحبه‌ای اعلام کرد…

1404-05-20

سیستم ضد تقلب Battlefield 6: شناسایی ۳۳۰ هزار متقلب در بتای عمومی

بتای عمومی Battlefield 6 با استقبال گسترده‌ای مواجه شده، اما حضور بازیکنان…

1404-05-19

تیک-تو و سال ۲۰۲۶: انتشار GTA 6، Borderlands 4 و Judas

تیک-تو و سالی پرشکوه با GTA 6، Borderlands 4 و Judas شرکت…

1404-05-18