شرکت InXile Entertainment توسط برایان فارگو، یکی از بنیانگذاران Interplay و توسعهدهنده بازیهای محبوب سبک CRPG مانند Wasteland، Fallout و The Bard’s Tale تأسیس شد.
این کمپانی در وضعیت بسیار بدی قرار داشت تا اینکه کمپین «Hail Mary» در سایت Kickstarter برای Wasteland 2 سال ۲۰۱۲ این استودیو را نجات داد. این کمپین نزدیک به ۳ میلیون دلار جمعآوری کرد و Wasteland 2 با استقبال خوبی منتشر شد. موفقیت Wasteland 2 و بازی بعدی Torment: Tides of Numenera منجر به خریداری InXile توسط مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ شد. فارگو در یک پست شبکههای اجتماعی اینگونه گفت که:
آن کمپین Kickstarter مثل یک لحظه Hail Mary (تلاش حداکثری در لحظه قبل از نابودی) بود تا به ما اجازه دهد به ساخت بازیهای نقشآفرینی که میخواستیم برگردیم و در نهایت بخشی از مایکروسافت شویم. این روند به Clockwork Revolution ختم شد.
بازی Clockwork Revolution که در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد، در جدیدترین Xbox Showcase تریلری طولانی دریافت کرد. این عنوان بسیار بسیار بریتانیایی است و به وضوح عناصر سبک immersive را به نمایش میگذارد. مقایسههای مناسبی میان آن و BioShock و Dishonored ایجاد شدهاند. تسا کار معتقد است که Clockwork Revolution بر اساس برداشتهای اولیه ممکن است از BioShock Infinite پیشی بگیرد.
ظهور تأمین مالی جمعی در اوایل دهه ۲۰۱۰ نه تنها مسئول نجات InXile Entertainment بوده، بلکه در گذشته ناجی Obsidian Entertainment نیز شده بود