شوهی یوشیدا: بودجه‌های دویست میلیون دلاری باعث می‌شود ناشران تعداد کمتری بازی بسازند

شوهی یوشیدا: بودجه‌های دویست میلیون دلاری باعث می‌شود ناشران تعداد کمتری بازی بسازند - گیمفا

رئیس سابق پلی‌ استیشن، شوهی یوشیدا، معتقد است افزایش شدید بودجه‌ لازم برای ساخت بازی‌ها باعث شده عناوین کمتری توسعه یابند.

در گفت‌وگویی با کانال Kit & Krysta، یوشیدا توضیح داد در زمان پلی‌ استیشن ۴ فرصت‌های بیشتری برای انجام کارهای بزرگ وجود داشت و این را می‌توان در بازی‌هایی که آن زمان عرضه شدند، مشاهده کرد. در آن دوران کمتر به بازی‌های خلاقانه‌ کوچکی مثل Patapon و Gravity Rush پرداخته شد و در عوض عناوین بزرگ و پرهزینه‌تری مثل God of War، Horizon و The Order تولید شدند. او گفت:

ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد، ولی وقتی ما پول زیادی برای ساخت یک بازی بزرگ خرج می‌کردیم، شانس موفقیت بیشتر بود، چون همه به دنبال بازی‌های بزرگ‌تر، با گرافیکی زیبا، شخصیت‌هایی واقع‌گرایانه‌ و گیم‌پلی‌ای طولانی بودند.

یوشیدا همچنین اشاره کرد بودجه‌ عناوین AAA که گاهی از ۲۰۰ میلیون دلار هم فراتر می‌روند، باعث شده ناشران اجازه توسعه بازی‌های کمتری را صادر کنند. او توضیح داد در زمان پلی‌ استیشن ۱، فروش یک میلیون نسخه از یک بازی موفقیت بزرگی محسوب می‌شد، اما با رسیدن به دوران پلی‌ استیشن ۵، فروش ۱۰ میلیون نسخه برای یک بازی AAA عادی تلقی می‌شود. او گفت:

تحلیلی را در مورد یک فرانچایز که برای پلی‌ استیشن ۴ و پلی‌ استیشن ۵ عرضه شده بود مشاهده کردم. موضوع قابل بحث این است که بودجه‌ توسعه این اثر برای پلی استیشن ۵ دو برابر پلی استیشن ۴ بود. فکر می‌کنم در نقطه‌ای قرار داریم توسعه‌دهندگان نمی‌توانند برخی سرمایه‌گذاری‌ها را جبران کنند. دوره پلی‌ استیشن ۵، اولین دورانی است که فعالان این صنعت واقعاً باور دارند باید برای مقابله با این موضوع کاری انجام شود.

یوشیدا همچنین فکر می‌کند عرضه مدل ارزان‌ قیمت کنسول سوییچ ۲ یک تصمیم تجاری فوق‌العاده از سوی نینتندو است، اما باور ندارد که پلی‌ استیشن باید همان مسیر را دنبال کند.

برچسب ها :
Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

کنسول دستی۱۲.۵ اینچی: شاهکار کاربر چینی با پردازنده i9 و RTX 4090

یک کاربر چینی با ابتکاری خیره‌کننده، کنسول دستی عظیمی با نمایشگر ۱۲.۵…

1404-05-25

EA و عدم تمایل به ریمستر سه‌گانه Dragon Age: تمرکز بر Mass Effect 5

مارک دارا، تهیه‌کننده اجرایی سابق سری Dragon Age، در مصاحبه‌ای اعلام کرد…

1404-05-20

سیستم ضد تقلب Battlefield 6: شناسایی ۳۳۰ هزار متقلب در بتای عمومی

بتای عمومی Battlefield 6 با استقبال گسترده‌ای مواجه شده، اما حضور بازیکنان…

1404-05-19