هیدئو کوجیما به ناتمام بودن Metal Gear Solid V: The Phantom Pain اعتراف کرد؟

هیدئو کوجیما به ناتمام بودن Metal Gear Solid V: The Phantom Pain اعتراف کرد؟

هیدئو کوجیما، کارگردان شهیر ژاپنی، با یک اقدام غیرمستقیم در شبکه‌های اجتماعی، بار دیگر به تئوری قدیمی و پرحاشیه ناتمام بودن بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain دامن زد. کوجیما امروز مقاله‌ای را به اشتراک گذاشت که از این بازی به عنوان شاهکار ناتمام او یاد می‌کند؛ حرکتی که از سوی طرفداران به عنوان تأییدی تلویحی بر این گمانه‌زنی طولانی‌مدت تلقی شده است.

تبلیغات

بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain که احتمالا آخرین نسخه از این مجموعه با کارگردانی مستقیم هیدئو کوجیما محسوب می‌شود، همواره به دلیل پایان‌بندی ناگهانی و حذفیات داستانی‌اش مورد بحث بوده است. با وجود گیم‌پلی تکامل‌یافته و نقشه جهان باز نوآورانه‌اش، بسیاری از بازیکنان معتقدند که داستان بازی به شکلی ناقص و شتاب‌زده به اتمام می‌رسد.

امروز، سوم سپتامبر، هیدئو کوجیما در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، مقاله‌ای از وب‌سایت Inverse را بازنشر کرد که تیتر آن چنین بود: «۱۰ سال بعد، شاهکار ناتمام هیدئو کوجیما همچنان بر بازی‌های امروزی تأثیر می‌گذارد.» این اقدام از سوی جامعه هواداران به عنوان اشاره‌ای مستقیم از سوی خود کوجیما به حذف شدن بخش‌های مهمی از بازی، به خصوص فصل پایانی داستان، تلقی می‌شود.

این تئوری از زمان عرضه بازی در سال ۲۰۱۵ وجود داشته است. اختلافات شدید و جدایی پرحاشیه کوجیما از شرکت کونامی در ماه‌های پایانی توسعه بازی، این باور را تقویت کرد که مأموریت‌ها و بخش‌های داستانی مهمی برای رسیدن به تاریخ عرضه، از نسخه نهایی بازی حذف شدند. حتی نسخه کلکسیونی بازی نیز شامل دیسکی بود که در آن، ویدیوها و طرح‌های مفهومی از یک اپیزود حذف‌شده به نمایش درآمده بود که ظاهرا قرار بود داستان را به شکلی کامل به پایان برساند.

کوجیما در سال‌های اخیر تلاش کرده تا از ساخته‌های پیشین خود در کونامی فاصله بگیرد و حتی اعلام کرده است که ریمیک نسخه سوم با نام Metal Gear Solid Delta: Snake Eater را تجربه نخواهد کرد. او اکنون با استودیوی مستقل خود، کوجیما پروداکشنز، روی پروژه‌های بزرگی مثل Death Stranding 2: On the Beach، بازی ترسناک OD و عنوان جاسوسی Physint تمرکز دارد. با این حال، این اشاره اخیر نشان می‌دهد که او همچنان به میراث ناتمام خود در The Phantom Pain می‌اندیشد؛ اثری که بسیاری آن را آخرین قطعه از دنیای متال گیر با امضای مستقیم خالقش می‌دانند.

Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

رسمی: قیمت رایانه‌های دستی Xbox اعلام شد

تا عرضه رسمی رایانه دستی ایکس باکس چیزی باقی نمانده است؛ محصولاتی…

1404-07-04

حالت نبرد آنلاین بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater با نام Fox Hunt در آینده نزدیک عرضه می‌شود

کونامی اعلام کرد حالت نبرد آنلاین بازی Metal Gear Solid Delta: Snake…

1404-07-03

تماشا کنید: تریلر لایو اکشن Silent Hill f منتشر شد

کونامی و استودیو Neobards Entertainment با انتشار تریلر رسمی لایو اکشن بازی…

1404-07-03