کپکام: زاویه‌های دید دوگانه Resident Evil Requiem «مانند توسعه دو بازی مجزا» است

resident evil requiem

Resident Evil Requiem مسیرهای متفاوتی را نسبت به عناوین قبلی این سری در پیش گرفته است. یکی از مهم‌ترین تغییرات این بازی، قابلیت انتخاب زاویه دید اول شخص و سوم شخص در طول تجربه است.

بازسازی‌های تولید شده از این سری توسط کپکام به طور سنتی از زاویه دید سوم شخص استفاده کرده‌اند. در عین حال، عناوین اصلی این مجموعه یعنی Resident Evil 7: biohazard و Resident Evil Village اول شخص بودند. البته، بازی RE:Village یک حالت سوم شخص در بسته الحاقی Winters’ Expansion دریافت کرد، اما تهیه‌کننده، ماساتو کوموزاوا (Masato Kumazawa)، در مصاحبه با PlayStation Blog توضیح داد که این حالت، یک نمونه اولیه برای Requiem نبوده است.

حالت سوم شخص که به Resident Evil Village اضافه شد، صرفاً در پاسخ به درخواست طرفداران ساخته شده بود و هدف از آن، ارائه یک نمونه اولیه نبود. تحلیل ما از روندهای اخیر گیم‌پلی در این مجموعه نشان داد که بسیاری از بازیکنان تمایل دارند منحصراً به تجربه عناوین اول شخص یا سوم شخص بپردازند.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما هر دو زاویه دید را در Resident Evil Requiem گنجانده‌ایم، با این هدف که تمام طرفداران Resident Evil بتوانند از جدیدترین نسخه لذت ببرند.

بر اساس شایعات، تیم توسعه ظاهراً در مراحل اولیه تولید تصمیم به ارائه هر دو زاویه دید گرفته بود. البته، این کار صرفاً تغییر فاصله دوربین نیست. Kumazawa توضیح می‌دهد که گنجاندن هر دو زاویه دید، شبیه به «توسعه موازی دو بازی مجزا» است.

در بازی‌های مدرن سه‌بعدی، شاید برخی فکر کنند که تغییر زاویه دید کار ساده‌ای است. با این حال، در ژانر ترس و بقا، جایی که تنظیمات دقیقی برای القای حس ترس به بازیکن انجام می‌شود، تفاوت‌های چشمگیری بین زاویه دید اول شخص و سوم شخص وجود دارد. این تفاوت‌ها نه تنها بر مدل‌های شخصیت و انیمیشن‌ها، بلکه بر تعادل دقیق بازی، رابط کاربری (UI)، طراحی صدا و موارد دیگر نیز تأثیر می‌گذارند. این کار در واقع مانند توسعه موازی دو بازی مجزا است.

شما می‌توانید با مراجعه به این نشانی، بخشی از گیم‌پلی نمایش داده شده از بازی Resident Evil Requiem و نحوه عملکرد هر دو زاویه دید را تماشا کنید.

Resident Evil Requiem در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ (۸ اسفند ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.

QUIGGZY
برچسب ها :
Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

EA و عدم تمایل به ریمستر سه‌گانه Dragon Age: تمرکز بر Mass Effect 5

مارک دارا، تهیه‌کننده اجرایی سابق سری Dragon Age، در مصاحبه‌ای اعلام کرد…

1404-05-20

سیستم ضد تقلب Battlefield 6: شناسایی ۳۳۰ هزار متقلب در بتای عمومی

بتای عمومی Battlefield 6 با استقبال گسترده‌ای مواجه شده، اما حضور بازیکنان…

1404-05-19

تیک-تو و سال ۲۰۲۶: انتشار GTA 6، Borderlands 4 و Judas

تیک-تو و سالی پرشکوه با GTA 6، Borderlands 4 و Judas شرکت…

1404-05-18