مدیر انتشار Baldur’s Gate 3: نسخه نوبتی Final Fantasy میتواند بیش از ۱۰ میلیون نسخه بفروشد
مدیر انتشار بازی Baldur’s Gate 3 معتقد است که اگر شرکت اسکوئر انیکس نسخهای نوبتی از سری Final Fantasy تولید کند، این بازی میتواند فروش بسیار بالایی داشته باشد و بیش از ۱۰ میلیون نسخه بفروشد؛ چرا که مخاطبان وفادار به سبک کلاسیک نوبتی همچنان وجود دارند.
بحث بازگشت یا عدم بازگشت سری Final Fantasy به سبک نبرد نوبتی موضوعی تازه نیست، اما اخیراً با اظهار نظر مایکل دوز، مدیر انتشار در استودیوی Larian و سازنده Baldur’s Gate 3، این موضوع دوباره به یکی از داغترین بحثها در دنیای بازیهای ویدیویی تبدیل شده است. برای آن دسته از بازیکنانی که با این مجموعه آشنایی کمی دارند، باید گفت که سری Final Fantasy در ابتدا به عنوان یک بازی نقشآفرینی ژاپنی (JRPG) با سیستم نوبتی شناخته میشد. آخرین نسخه اصلی این سری که سیستم نبرد نوبتی داشت، Final Fantasy X بود که در سال ۲۰۰۱ عرضه شد.
از آن پس، اسکوئر انیکس مسیر خود را تغییر داد و به سمت بازیهای آنلاین چندنفره مانند FF11 و FF14، نبردهای شبه آنلاین در بازیهای تکنفره مثل FF12، اکشن همزمان در FF15، FF16 و FF7 Remake و همچنین ترکیبهای نوآورانهتر در FF13 رفت.
مایکل دوز در صفحه اجتماعی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت:
«اخیراً نسخههای کلاسیک Final Fantasy را بازی کردهام و معتقدم هنوز مخاطبان زیادی خواهان تجربهای سنتی و نوبتی از این مجموعه هستند. اگر اسکوئر انیکس چنین نسخهای بسازد، میتواند حداقل ۱۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد. علاوه بر این، هزینه ساخت این نوع بازیها نسبتاً پایینتر است و بازگشت سرمایه خوبی دارد.»او ادامه داد:
«فکر میکنم نسخهای از Final Fantasy که در سبک نوبتی و با داستانی اصیل و شخصیتپردازی قوی عرضه شود، میتواند بین ۹ تا ۱۵ میلیون نسخه بفروشد. همچنین امکان طراحی سیستم نبردی وجود دارد که ماهیت نوبتی را حفظ کند ولی پویاتر و مدرنتر باشد، همانطور که در برخی آثار اخیر دیدهایم. البته این اتفاق باید از تمایل و اراده تیم توسعهدهنده ناشی شود.»
دوز تاکید کرد که همه نسخههای Final Fantasy نباید نوبتی باشند، اما اگر هدف احیای ریشههای اصلی این فرانچایز و موفقیت تجاری گسترده است، اکنون زمان مناسبی برای این بازگشت به سبک کلاسیک است.
در توییتی دیگر، او بازی Clair Obscur: Expedition 33 را به عنوان نمونهای برجسته از JRPGهای موفق معرفی کرد که باعث افزایش امیدواری برای بازگشت Final Fantasy به سبک کلاسیک خود شده است.