بر اساس گزارشها، تیم توسعهدهنده Battlefield 6 برای اطمینان از عملکرد بهینه، از فناوری ری تریسینگ (Ray Tracing) استفاده نخواهد کرد و برنامهای برای افزودن این قابلیت در آینده نزدیک نیز ندارد.
بازیکنانی که نسخه بتای Battlefield 6 را در هفتههای اخیر تجربه کردند، متوجه شدند که هیچ گزینهای برای فعالسازی ری تریسینگ در تنظیمات گرافیکی بازی وجود ندارد. توسعهدهندگان نیز تاکنون درباره این موضوع صحبتی نکرده بودند، که باعث گمانهزنیهایی درباره عدم استفاده از این فناوری شد. برای شفافسازی، خبرگزاری Comicbook با کریستین بول، مدیر فنی استودیو Ripple Effect (DICE LA سابق)، گفتوگو کرد. بول تأیید کرد:
در زمان عرضه، بازی از ری تریسینگ پشتیبانی نمیکند و برنامهای برای افزودن آن در آینده نزدیک نداریم. هدف ما تمرکز بر عملکرد بازی بود تا منابع بهطور کامل صرف بهینهسازی برای تنظیمات پیشفرض شود. از ابتدا تصمیم گرفتیم ری تریسینگ را کنار بگذاریم تا تجربهای روان برای همه کاربران فراهم کنیم.
برخی این تصمیم را گام رو به عقب میدانند، زیرا Battlefield V در سال ۲۰۱۸ از اولین بازیهایی بود که از ری تریسینگ پشتیبانی کرد و Battlefield 2042 نیز در سال ۲۰۲۱ از این فناوری برای سایهها بهره برد. با این حال، توضیحات بول منطقی به نظر میرسد، زیرا در یک بازی شوتر چندنفره رقابتی، عملکرد روان اولویت اصلی است.
بازیکنان از این رویکرد استقبال کردهاند و نسخه بتای Battlefield 6 به بزرگترین بتای تاریخ این مجموعه تبدیل شده است. کاربران کارتهای گرافیک NVIDIA GeForce میتوانند از فناوریهایی مانند DLSS Super Resolution، Frame Generation و Multi Frame Generation برای بهبود عملکرد استفاده کنند. همچنین کاربران AMD و Intel از فناوریهای FSR 3 و XeSS پشتیبانی خواهند کرد.
نسخه نهایی بازی در ۱۸ مهر ۱۴۰۴ برای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد.