فاش شدن اطلاعات تازه درباره بازی Intergalactic: The Heretic Prophet؛ نقشهای بدون جهان باز و مبارزاتی شبیه God of War
در جدیدترین موج شایعات دنیای گیم، اطلاعاتی هیجانانگیز درباره عنوان مورد انتظار Intergalactic: The Heretic Prophet در فضای مجازی منتشر شده است. این شایعات از سوی یکی از کاربران ناشناس فروم معروف 4Chan به بیرون درز کردهاند؛ منبعی که در گذشته نیز سابقهی افشای اطلاعات دقیق درباره بازیهایی مانند Bloodborne را داشته است. هرچند صحت این اطلاعات هنوز بهطور رسمی تأیید نشده، اما بررسی آنها خالی از لطف نیست.
طراحی مراحل: نه جهانباز، نه خطی، بلکه ترکیبی از دو دنیا
یکی از نکات جالب در این اطلاعات فاششده، نحوه طراحی مراحل بازی است. برخلاف بسیاری از بازیهای امروزی که از نقشههای جهانباز (Open World) بهره میبرند، در Intergalactic: The Heretic Prophet قرار نیست شاهد یک دنیای یکپارچه و بدون مرز باشیم. بهگفته منبع شایعه، طراحی مراحل بازی ترکیبی است از فلسفه طراحی سری The Last of Us Part II و Dark Souls. این یعنی گیمر با مناطقی مستقل اما بسیار وسیع و پرجزئیات برای کاوش روبهرو خواهد بود، نه یک نقشهی بیانتها بلکه محیطهایی حسابشده و عمیق.
مبارزاتی پرهیجان در سبک God of War
یکی دیگر از نکات جذاب درباره این بازی، طراحی سیستم مبارزات آن است. طبق اطلاعات افشاشده، سازندگان بازی سعی دارند از الگوی بازی God of War 2018 الهام بگیرند؛ جایی که ترکیب حملات و اجرای کمبوهای زنجیرهای، به بازیکن حس تسلط و قدرت خاصی میدهد. این موضوع نشان میدهد که Intergalactic: The Heretic Prophet نهتنها داستانمحور خواهد بود، بلکه از لحاظ گیمپلی نیز تجربهای غنی و پرهیجان ارائه خواهد کرد.
سیستم دیالوگ ساده اما تأثیرگذار
در بخش گفتوگو، سیستم دیالوگ بازی به شکل دایرهای (مشابه آنچه در بازیهایی چون Mass Effect دیدهایم) طراحی شده، با این تفاوت که گزینههای انتخاب محدود هستند. همچنین ذکر شده که شخصیت اصلی در بیشتر طول بازی تنهاست، که میتواند زمینهساز یک داستان شخصی، عمیق و درونگرایانه باشد.
اجتناب از نبردها با مخفیکاری یا مذاکره
یکی از قابلیتهای انعطافپذیر بازی، امکان اجتناب از درگیریها از طریق مخفیکاری یا گفتوگو است. این ویژگی آزادی عمل بیشتری به گیمر میدهد و نشان میدهد که بازی تنها به مبارزه وابسته نیست، بلکه تصمیمات و روش بازی فردی هم نقش پررنگی خواهند داشت.
روایت غیرمستقیم داستان با استفاده از المانهای محیطی
در حالی که کاتسینها و شخصیتهای زیادی در طول بازی حضور دارند، اما طبق اطلاعات موجود، بخش عمدهای از داستان بازی از طریق آیتمها، نوشتهها، محیطها و کاوش در دنیای بازی منتقل خواهد شد؛ روشی مشابه با آنچه در سری Dark Souls دیدهایم. این نوع روایت به بازیکن اجازه میدهد که بهصورت تدریجی و با دقت بیشتر در جزئیات، به کشف عمق داستان بپردازد.
سیستم نورپردازی و گرافیک چشمگیر
منبع شایعه همچنین مدعی شده که بازی از یک موتور نورپردازی بسیار پیشرفته و «خارقالعاده» بهره میبرد. در طراحی گرافیکی بازی، تمرکز ویژهای روی فازهای سیارهای مانند چرخش ماه، خورشید و سیارهها در رنگبندی محیط شده است. این موضوع احتمالاً تجربهای بصری منحصربهفرد و سینمایی برای گیمرها فراهم خواهد کرد.
تاریخ احتمالی انتشار: پاییز ۲۰۲۶
در نهایت، این کاربر 4Chan ادعا کرده که بازی Intergalactic: The Heretic Prophet در اواخر سال ۲۰۲۶ منتشر خواهد شد. هرچند این زمانبندی هنوز توسط توسعهدهندگان تأیید نشده است، اما با توجه به گستردگی جزئیات ارائهشده، میتوان حدس زد که پروژه در مراحل میانی یا نهایی توسعه قرار دارد.
آیا این شایعات قابل اعتمادند؟
با اینکه منبع اصلی این اطلاعات 4Chan است و نمیتوان صحت گفتهها را تأیید کرد، اما باید یادآور شد که در گذشته نیز برخی اطلاعات دقیق مانند افشای پروژه Bloodborne ابتدا از همین پلتفرم منتشر شده بود. بنابراین، در عین حال که باید محتاط بود، نمیتوان این شایعات را نادیده گرفت.