طبق گزارشهای منتشرشده، استودیوی پلاتینومگیمز نقش اصلی را در توسعه بازی نینجا گیدن ۴ ایفا کرده است، در حالی که استودیوی تیم نینجا بیشتر بهعنوان مشاور در این پروژه حضور داشته است.
مدتهاست که هواداران سری نینجا گیدن از تیم نینجا انتظار داشتند نسخه جدیدی از این مجموعه را عرضه کند که کاستیهای نینجا گیدن ۳ را جبران کرده باشد. اوایل امسال، این آرزو به حقیقت پیوست و ایکسباکس در رویدادی ویژه از نینجا گیدن ۴ رونمایی کرد. برخلاف تصور برخی هواداران، این بازی بهتنهایی توسط تیم نینجا ساخته نشده و نینجا گیدن ۴ حاصل همکاری مشترک این استودیو با پلاتینومگیمز است که با پشتیبانی مالی ایکسباکس به انجام رسیده است. از زمان معرفی بازی، پرسشهای زیادی درباره نحوه تقسیم وظایف بین این دو استودیو مطرح شده بود. برخی معتقد بودند که تیم نینجا بخشهای مرتبط با شخصیت ریو را طراحی کرده و پلاتینومگیمز روی خلق شخصیت یاکومو تمرکز داشته است.
اخیراً، مجله یوروگیمر در گفتوگویی با یوجی ناکائو، تهیهکننده بازی از پلاتینومگیمز، و ماساکازو هیرایاما، کارگردان بازی از تیم نینجا، جزئیات بیشتری درباره نقش هر استودیو در فرآیند توسعه ارائه کرد. هیرایاما در پاسخ به سؤالات، توضیحاتی درباره نحوه همکاری و تقسیم وظایف بین دو استودیو ارائه داد.