سازنده Clair Obscur نمونه‌ای از یک تیم خوب با اندازه ایده‌آل است

سازنده Clair Obscur نمونه‌ای از یک تیم خوب با اندازه ایده‌آل است

هیدئو کوجیما در اظهارات اخیر خود به صحبت در مورد استودیوی Sandfall Interactive، توسعه‌دهنده بازی تحسین شده Clair Obscur: Expedition 33 پرداخته است.

در آستانه انتشار بازی Death Stranding 2: On the Beach در تاریخ ۲۶ ژوئن، هیدئو کوجیما در گفت‌وگوهای متعددی در باره این عنوان صحبت کرده است. او در یکی از این مصاحبه‌ها با وبسایت Dexerto، علاوه بر صحبت درباره تیم Kojima Productions، از علاقه‌اش به استودیوهای کوچک‌تر مانند سازنده بازی Clair Obscur: Expedition 33، استودیوی Sandfall Interactive، پرده برداشت.

وی در این باره اظهار داشت:

آن‌ها فقط حدود ۳۳ نفر و یک سگ در تیم‌شان دارند. این تعداد از توسعه‌دهنده به منظور خلق یه اثر، برایم ایده‌آل است. در حال حاضر فرآیند ساخت بازی‌ها بزرگ و پیچیده است. این یک چالش بزرگ است که چطور می‌توان با این تعداد از افراد و در مقیاس کم، یک اثر بزرگ خلق کرد.

اگرچه Sandfall Interactive یک استودیوی نسبتاً کوچک محسوب می‌شود، اما در فرآیند ساخت بازی Clair Obscur: Expedition 33 از پشتیبانی استودیوهای همکار بهره‌مند بوده است. بخش‌هایی از توسعه این نقش‌آفرینی تحسین‌ شده، از جمله انیمیشن‌ها، مدل‌سازی سه‌بعدی، تضمین کیفیت (QA) و موشن کپچر بازیگران، توسط استودیوهای پشتیبانی انجام شده که این موضوع احتمالاً تعداد افرادی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در ساخت بازی مشارکت داشته‌اند را به بیش از ۱۰۰ نفر می‌رساند.

جدا از اندازه تیم توسعه، Clair Obscur: Expedition 33 از زمان عرضه خود در ماه آوریل تاکنون به موفقیتی چشمگیر دست یافته است. این عنوان نه‌تنها با تحسین منتقدان و بازیکنان روبه‌رو شده، بلکه برخی از چهره‌های مطرح صنعت بازی نیز در شبکه‌های اجتماعی نسبت به آن واکنش مثبت نشان داده‌اند. در تازه‌ترین مورد، مدیر بخش روابط عمومی بازی The Witcher 4، این اثر را مدعی بهترین بازی سال ۲۰۲۵ خوانده است.

بازی Clair Obscur: Expedition 33 هم‌اکنون روی پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

EA و عدم تمایل به ریمستر سه‌گانه Dragon Age: تمرکز بر Mass Effect 5

مارک دارا، تهیه‌کننده اجرایی سابق سری Dragon Age، در مصاحبه‌ای اعلام کرد…

1404-05-20

سیستم ضد تقلب Battlefield 6: شناسایی ۳۳۰ هزار متقلب در بتای عمومی

بتای عمومی Battlefield 6 با استقبال گسترده‌ای مواجه شده، اما حضور بازیکنان…

1404-05-19

تیک-تو و سال ۲۰۲۶: انتشار GTA 6، Borderlands 4 و Judas

تیک-تو و سالی پرشکوه با GTA 6، Borderlands 4 و Judas شرکت…

1404-05-18