۶۵ استارت‌آپ برای ۴۵۰ میلیون تومان جایزه رقابت می‌کنند

۶۵ استارت‌آپ برای ۴۵۰ میلیون تومان جایزه رقابت می‌کنند

رویداد الکام پیچ به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی الکامپ، امسال میزبان رقابت ۶۵ تیم استارت‌آپی است. مدیر این رویداد، به هاریکا گفت که این تیم‌ها از میان تعداد زیادی متقاضی انتخاب شده‌اند و برای کسب مجموع جوایز ۴۵۰ میلیون تومانی به رقابت می‌پردازند. به گفته او، هدف اصلی این رویداد ایجاد فرصتی برای رقابت استارت‌آپ‌ها و اتصال آن‌ها به سرمایه‌گذاران است.

فرصتی برای رقابت و جذب سرمایه

«آیدین کشاورز» با تشریح اهداف الکام پیچ توضیح داد که این رویداد دو هدف اصلی را دنبال می‌کند: «نخست اینکه استارت‌آپ‌ها بتوانند خود را در یک فضای رقابتی محک بزنند و در معرض داوری قرار بگیرند. دوم اینکه سرمایه‌گذاران و فعالان کسب‌وکار که به‌عنوان داور نیز حضور دارند، بتوانند با ایده‌های جدید آشنا شده و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.»

آیدین کشاورز، مدیر الکام‌پیچ

او افزود که این رویکرد در عمل نیز موفق بوده و در روزهای ابتدایی رویداد، برخی شرکت‌ها مانند برای کسب اطلاعات بیشتر و برقراری ارتباط با تعدادی از استارت‌آپ‌های شرکت‌کننده ابراز تمایل کرده‌اند.

مدیر الکام پیچ به آمار شرکت‌کنندگان امسال نیز اشاره کرد و گفت: «۶۵ تیم حاضر در این رویداد شامل ۱۵۰ نفر می‌شوند که نکته قابل توجه، حضور ۳۰ درصدی بانوان در میان آن‌هاست.»

به گفته کشاورز، تیم‌ها در ۷ دسته‌بندی مختلف شرکت کرده‌اند که بیشتر تمرکز تیم‌ها مربوط به حوزه‌های فین‌تک و هوش مصنوعی بوده است. با این حال، استارت‌آپ‌هایی در زمینه‌های بهداشت و درمان، کشاورزی و آب نیز ایده‌های خلاقانه خود را ارائه کرده‌اند.

جوایز و نحوه پیگیری رویداد

این رویداد از ابتدا تا پایان الکامپ در انتهای سالن ۸ و ۹ نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. رقابت تیم‌ها تا شنبه ادامه خواهد داشت و مراسم اختتامیه و معرفی برندگان بعدازظهر یکشنبه برگزار می‌شود.

او همچنین اشاره کرد که فهرست کامل تیم‌ها به همراه خلاصه‌ای از فعالیتشان در وب‌سایت الکامپ منتشر شده و ویدیوهای ارائه‌ها نیز پس از پایان رویداد توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای منتشر خواهد شد.

Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

برنامه مخابرات برای جمع‌آوری شبکه سیم مسی باعث انحصار می‌شود

اپراتورهای اینترنتی در نشست خبری بررسی پیامدهای برنامه مخابرات برای جمع‌آوری شبکه…

درخشش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کمپین اسنپ‌مارکت

صنعت خرده‌فروشی ایران در حال تجربه یک تغییر بنیادین است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای…

روبیکا در الکامپ بیست و هشتم؛ اکوسیستم زندگی دیجیتال و گیمیفیکیشن جذاب

سوپراپلیکیشن روبیکا، به‌عنوان یکی از شرکت‌هایی که با سرمایه‌گذاری مشترک همراه اول…