شرکت هواپیمایی WestJet کانادا تأیید کرده که اطلاعات شخصی ۱.۲ میلیون مسافر این شرکت در یک حمله سایبری و نقض داده در اوایل سال جاری به سرقت رفته است.
به گزارش تک کرانچ، این شرکت هواپیمایی تعداد مسافران آسیبدیده را در گزارشی به دادستان کل ایالت مین اعلام کرد. در این گزارش ذکر شده که ۲۴۰ نفر از ساکنان این ایالت نیز تحتتأثیر این سرقت اطلاعات قرار گرفتهاند.
شرکت هواپیمایی WestJet در ماه ژوئن از یک رخداد امنیتی خبر داده بود
براساس گزارشها، دادههای سرقتشده ممکن است شامل نام مسافران، تاریخ تولد، آدرس پستی و مدارک سفر ازجمله گذرنامه و مدارک هویتی صادرشده از سوی دولت و همچنین سایر اطلاعات مربوط به خدمات مسافران مانند درخواستها و شکایات باشد.
WestJet همچنین اعلام کرد که اطلاعات مربوط به حسابهای پاداش مشتریان نیز ممکن است به سرقت رفته باشد، اطلاعاتی ازجمله موجودی امتیازها و سایر دادههای مرتبط با حسابهای پاداش. این غول هواپیمایی در ماه ژوئن پس از آنکه متوجه شد سیستمهایش مورد نفوذ قرار گرفته و هکرها دادههایی را از شبکه آن سرقت کردهاند، از بروز یک رخداد امنیتی خبر داد.
برخی گزارشهای منتشر شده این رخداد را به گروه هکری موسوم به Scattered Spider نسبت دادهاند. این گروه هکری با انگیزه مالی فعالیت میکند و عمدتاً از نوجوانان و جوانان انگلیسیزبان تشکیل شده و بهخاطر تماس با پشتیبانی IT شرکتها و فریب کارمندان برای اعطای دسترسی به شبکههای شرکتی شناخته میشود.
FBI و شرکتهای امنیت سایبری اوایل امسال هشدار داده بودند که این هکرها صنعت حملونقل و هوانوردی را هدف قرار دادهاند. گفته میشود شرکت هواپیمایی استرالیایی Qantas نیز توسط همین گروه مورد حمله قرار گرفته و اطلاعات شخصی بیش از ۶ میلیون مسافر آن به سرقت رفته است.
فرودگاهها و شرکتهای هواپیمایی در سالهای اخیر به یک هدف بالقوه برای هکرها تبدیل شدهاند. اخیراً نیز برخی از بزرگترین فرودگاههای اروپا هدف یک حمله سایبری قرار گرفتند که موجب تأخیر در پروازها شد.