واتساپ با ۳ میلیارد کاربر ماهانه به قطب هوش مصنوعی متا تبدیل شد

/whatsapp-3-billion-monthly-users-meta-ai

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در گزارش مالی سه‌ ماهه اول ۲۰۲۵ اعلام کرد که واتس‌اپ اکنون بیش از ۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. این اپلیکیشن که در سال ۲۰۰۹ تأسیس و در سال ۲۰۱۴ با مبلغ ۱۹ میلیارد دلار توسط فیس‌بوک (متا) خریداری شد، همچنان رایگان و بدون تبلیغات فعالیت می‌کند. واتس‌اپ که در سال ۲۰۲۰ به ۲ میلیارد کاربر رسیده بود، حالا در کنار فیس‌بوک، یکی از معدود پلتفرم‌هایی است که از مرز ۳ میلیارد کاربر عبور کرده است.

این پایگاه کاربری عظیم، واتساپ را به یکی از ستون‌های اصلی کسب‌وکار متا تبدیل کرده، به‌ویژه در حالی که این شرکت تمرکز خود را روی توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی قرار داده است. سوزان لی، مدیر ارشد مالی متا، در کنفرانس مالی تأکید کرد که واتس‌اپ بزرگ‌ترین پلتفرم برای تعامل کاربران با خدمات هوش مصنوعی متا است و اکثر کاربران در چت‌های تک‌نفره با دستیار هوش مصنوعی این شرکت ارتباط برقرار می‌کنند.

/whatsapp-3-billion-monthly-users-meta-ai

زاکربرگ توضیح داد که در بازارهایی مانند ایالات متحده، جایی که کاربران ترجیح می‌دهند از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان پیش‌فرض گوشی‌های خود استفاده کنند، متا رویکرد متفاوتی برای ترویج محصولات هوش مصنوعی در پیش گرفته است. در این راستا، اپلیکیشن مستقل Meta AI نقش مهمی در جلب توجه کاربران آمریکایی ایفا می‌کند. او افزود: «در حالی که واتس‌اپ دسترسی آسان به هوش مصنوعی را فراهم می‌کند، ما در آمریکا با چالش متفاوتی روبه‌رو هستیم. اپلیکیشن Meta AI می‌تواند به‌عنوان دستیار هوش مصنوعی اصلی کاربران در این بازار جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.»

💠💠بیشتر بخوانید:

  1. اسپاتیفای لینک‌های پرداخت خارجی را به اپ iOS در آمریکا اضافه کرد
  2. اندروید با پشتیبانی از اعتبار نامه‌ های دیجیتال به‌ روز رسانی شد

واتس‌اپ بیزینس، پلتفرم تجاری این اپلیکیشن، نیز در حال رشد است و بخش قابل‌توجهی از درآمد ۵۱۰ میلیون دلاری خانواده اپلیکیشن‌های متا را به خود اختصاص داده است. متا در حال توسعه ابزارهای هوش مصنوعی برای کسب‌وکارها است، از جمله یک رابط کاربری و داشبورد جدید که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد دستیار هوش مصنوعی متا را با استفاده از داده‌های وب‌سایت، پروفایل واتس‌اپ یا صفحات فیس‌بوک و اینستاگرام خود شخصی‌سازی کنند. همچنین، متا در حال آزمایش قابلیتی است که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد چت‌بات‌های هوش مصنوعی را در گفت‌وگو با مشتریان فعال کنند.

منبع

برچسب ها :
Picture of هاریکا

هاریکا

هاریکا، به‌عنوان مجله‌ای نوآوری و مدرن در دنیای تکنولوژی، فعالیت خود را با هدف ارائه دقیق‌ترین و به‌روزترین اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌های فناوری آغاز کرده است. ما باور داریم که تکنولوژی فراتر از یک ابزار است؛ این یک سبک زندگی است که هر روز، جنبه‌های مختلف زندگی ما را دگرگون می‌کند. هاریکا، از ترکیب شور و تخصص در دنیای دیجیتال متولد شده است. تیم ما شامل گروهی از نویسندگان، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به فناوری است که هدفشان ارائه محتوایی جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند به شماست.

مقالات مرتبط

توضیح مدیرعامل دولینگو درباره جنجال هوش مصنوعی؛ سوءتفاهم بود

مدیرعامل دولینگو: اظهارات درباره هوش مصنوعی سوءتفاهم شد لوئیس فون آن، مدیرعامل…

سیاست جدید مایکروسافت در فروشگاه ویندوز: محدودیت‌های تازه برای کاربران

مایکروسافت همیشه کاربران را به نصب به‌روزرسانی‌های ویندوز تشویق کرده و حتی…

اپلیکیشن ChatGPT با 2 میلیارد دلار درآمد، رقبا را پشت سر گذاشت

اپلیکیشن موبایل ChatGPT از زمان عرضه در مه 2023 (اردیبهشت 1402) تاکنون…